Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/227400

Aplicació i avaluació d'activitats de grup per desenvolupar competències d'ensenyament-aprenentatge en un escenari de grup mitjà
Chaves, Antonio; Segura Bernal, Jordi; Andrés Blanch, Tomàs
El present treball, implementat durant els dos primers cursos de Grau de Psicologia en dos semestres consecutius, es focalitza en l’aplicació de diferents tècniques participatives, al voltant de la competència de treball en equip que figura en el pla docent dels mòduls d’ambdós cursos, i en la ubicació de l’espai docent, que anomenarem grup mitjà (petit grup en els plans d’estudis). Concretament, l’activitat del primer curs s’ha desenvolupat dins la matèria Psicologia Social i la de segon curs dins la matèria Psicologia dels Grups. El treball s’ha centrat tant en aspectes metodològics com en aspectes d’autoavaluació i heteroavaluació de les persones participants en els equips de treball formats en el grup mitjà. S’han analitzat competències relacionals procedents del model de Chaves (2007). La comprensió de l’activitat per part dels alumnes i la reflexió com a forma d’aprenentatge i millora del rendiment han estat cabdals en el procés. La coincidència en les valoracions de l’autoavaluació i de l’heteroavaluació, tant en el primer curs com en el segon curs, ens permet donar crèdit a l’evolució favorable experimentada en una gran part de les dimensions competencials estudiades al llarg dels dos semestres. Aquests resultats podran ser confirmats empíricament amb la recerca, encara en curs, que compara aquest grup focal (els mateixos subjectes de primer i segon curs de grau de Psicologia) amb un grup control de tercer curs de la llicenciatura de Psicologia.
2012
378 - Ensenyament superior. Universitats
Psicologia -- Ensenyament universitari
Ensenyament -- Treball en equip
Competències bàsiques -- Ensenyament universitari
Aprenentatge
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
27 p.
Artículo
Artículo
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. Universitat Ramon Llull
Aloma, 2011, Núm. 29
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
Tematica_AntonioChaves.pdf 1.260 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Farriols Hernando, Núria; Fernández Puig, Victòria M.; Vilaregut i Puigdesens, Anna; Cabré, Víctor; Corbella Santomà, Sergi; Bruna i Rabassa, Olga; Ros Martrat, Eulàlia; Pacheco Pérez, Meritxell; Cano i Ortiz, Maria Isabel; Chaves, Antonio
Del Cerro, Susana; Chaves, Antonio; Ros, Eulàlia; Martí, Margarita; Soler, Guillem; Moreno, Carlos M.; Cifré, Ignacio; Noguera, Manel; Lugo, Oriol; Isanta Isanta, M. Carme; Pintado, Ignacio; Monzonis, Robert