dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica |
dc.contributor |
Tapia Gómez, Ana M. |
dc.contributor.author |
Palomo Berrocal, Francisco Javier |
dc.coverage.spatial |
east=2.151120901107788; north=41.407361804759915; name=Vila de Gràcia, Barcelona, Barcelona, Espanya |
dc.coverage.spatial |
east=2.1566355228424072; north=41.40977144923348; name=Torrent de les Flors-Cardener, 08024 Barcelona, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2013-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/21079 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Geotècnia::Túnels i excavacions |
dc.subject |
Tunneling |
dc.subject |
Tuneladores |
dc.title |
Estudi de la fiabilitat d’una auscultació en superfície per a l’execució d‘un túnel amb TBM |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Durant el període de setembre del 2010 a agost del 2011 es va executar a Barcelona el tram de
túnel de la línia 9 comprès entre les estacions de Guinardó i Lesseps. El túnel es va executar
amb una tuneladora tipus EPB de 12 m de diàmetre amb el cap de tall, apte pel tipus de geologia
que es va trobar.
Aquest tipus de geologia i el fet d’executar un túnel sota un entorn urbà implicava un control
exhaustiu dels possibles assentaments del terreny, ja que un assentament excepcional podria
comportar un esfondrament a la superfície de la via pública, amb les seves conseqüències
materials o fins i tot personals.
La auscultació que introduirem en l’estudi consisteix en el càlcul d’una xarxa d’anivellacions,
longitudinals i transversals per la traça del túnel durant la seva execució abastant tota la
possible àrea d’assentament que la TBM podia realitzar. Per realitzar això hem re calculat les
dades observades per l’empresa constructora.
També donarem a conèixer diversos aspectes, com tot el procés previ que es va fer per a
realitzar aquestes observacions, les característiques del túnel i de la tuneladora, així com la
determinació teòrica de la cubeta d’assentaments. Aquests aspectes són necessaris per al
disseny de la xarxa d’auscultació que explicarem.
Finalment, tractarem quin grau de fiabilitat han tingut les observacions calculades, és a dir, a
quin marge d’error han arribat. Així confirmarem si el procés de mesura arribava a les precisions
que demanava la auscultació. |