Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/227231

Una proposta d’ensenyament aprenentatge basada en l’aprenentatge cooperatiu i el wiki com a eina afavoridora del treball compartit en els estudis de magisteri.
Alomar Kurz, Elisabeth; Simon i Llovet, Jordi; Fontanet Caparrós, Annabel; Riera i Pifarré, Francesc
Presentem una experiència que s'ha desenvolupant en la diplomatura de Magisteri de la FPCEE Blanquerna de la URL durant els cursos 2008/09 i 2009/10 en el marc del procés d'implantació dels crèdits ECTS en els futurs graus d'Educació Primària. Aquesta forma part dels projectes seleccionats i finançats per al disseny, la planificació i l’avaluació de mòduls docents i seminaris dels nous plans d'estudis de grau. L'objectiu principal del projecte ha estat organitzar i experimentar l’ensenyament i l’aprenentatge des de dues assignatures de tercer curs de l’especialitat d’Educació Primària amb un enfocament metodològic interdisciplinari basat en l’aprenentatge en equips cooperatius amb el suport TIC. Cada curs han participat uns 60 estudiants distribuïts en 12 grups de treball cooperatiu. Per a l’ elaboració i seguiment del treball, s'ha escollit utilitzar els Wikis com a eina que facilita el treball cooperatiu, i així tant el professorat implicat en el projecte com cada grup ha creat el seu wiki a wikispaces: http://www.wikispaces.com/site/for/teachers i GoogleDocs per a la implementació i recollida d'informació de les tutories de seguiment i avaluació del treball fet pels estudiants. Finalment, hem analitzat i valorat el grau de satisfacció dels estudiants i professorat que ha participat tant en el disseny com en el desplegament de l'experiència i la consecució dels objectius previstos.
2012
378 - Ensenyament superior. Universitats
Aprenentatge cooperatiu
Ensenyament universitari
Mestres - Formació
Wikis (Informàtica)
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
19 p.
Article
Article
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. Universitat Ramon Llull
Aloma, 2011, Núm. 29
         

Full text files in this document

Files Size Format
Tematica_ElisabetAlomar.pdf 1.470 MB PDF

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Simon i Llovet, Jordi; Alomar Kurz, Elisabeth; Aramburu, Inés; Castillo Garayoa, José Antonio; Davins, Montserrat; Pérez Testor, Carles; Valls Vidal, Clara
Alomar Kurz, Elisabeth; Civís, Mireia; Coderch, Jorge; Cols Catasús, Mercè; Marquilles Figueres, Pietat
Simón Llovet, Jordi; Pérez-Testor, Carles; Alomar Kurz, Elisabeth; Danioni, Francesca; Iriarte, Leire; Cormenzana, Susana; Martínez, Ana
 

Coordination

 

Supporters