Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/227110

Materials de suport a l'ensenyament/aprenentatge per competències
Gimeno Santos, Mercè; Gallego, Sofia; Vendrell Maños, Roser; Moreno Pérez, Carlos Maria; Gomis Bofill, Clara
Aquest article presenta el projecte de Millora de Qualitat Docent que ofereix un disseny d’intervenció i materials de suport per a l’ensenyament i aprenentatge de competències en l’espai de seminari. Els eixos en els que es fonamenta la nostra proposta són: la identificació de les competències a assolir, l’autoavaluació com a eina formativa i la tutoria com a espai de suport en aquest procés d’aprenentatge. La intervenció s’adreça als estudiants de Grau i als professors tutors. Els materials de suport elaborats fan referència a: qüestionari online d’autopercepció del nivell de competències genèriques, qüestionari tutorial de detecció de necessitats i disseny del procés tutorial. En base a la reflexió derivada de l’elaboració d’aquest treball i en relació a l’experiència docent universitària com a professors tutors, podem constatar que l’adquisició de les competències és un procés perceptible que requereix d’un temps variable segons cada estudiant, que implica la conscienciació i participació activa del mateix i, que aquest procés requereix de l’espai de tutoria per a poder-lo dur a terme.
2012
378 - Ensenyament superior. Universitats
Competències bàsiques
Ensenyament universitari
Material didàctic
Estratègies d'aprenentatge
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
27 p.
Article
Article
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. Universitat Ramon Llull
Aloma, 2011, Núm. 29
         

Full text files in this document

Files Size Format
Tematica_MerceGimeno_competencies.pdf 1.264 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters