Intervenció en educació per la sostenibilitat en centres preescolars a Nicaragua. Aplicació d'una Agenda 21 escolar
Garcia Parisi, Maria
Espinet, Mariona, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Títol variant: Intervenció en educació per la sostenibilitat. Aplicació d'una Agenda 21 escolar al Preescolar Panamà Soberana, Nicaragua
Títol variant: Intervención en educación para la sostenibilidad : aplicación de una Agenda 21 escolar al Preescolar Panamà Soberana, Nicaragua
Títol variant: Intervention in education fo the sustainability : application of one Scholar Agenda 21 in the Panama Soberana Preschool Centre, Nicaragua
Data: 2013
Descripció: 115 p.
Resum: Es presenta un cas d'intervenció en educació per la sostenibilitat en un centre de preescolar d'Estelí ( Nicaragua) que es duu a terme creant una Agenda 21 Escolar. El marc teòric de la investigació es recolza en l'educació per la sostenibilitat i el marc metodològic es recolza en el model d' Agenda 21 Escolar de Barcelona, adaptant-ho a la realitat del país i del centre de preescolar concret. Els resultats destaquen: una millora de la qualitat ambiental , una promoció de nous hàbits més sensibilitzats cap al medi ambient, una millora de la participació de la comunitat educativa i una bona cohesió de l'equip docent a partir del procés de creació de l'A21 E. Seguint com a model l' A21 E de BCN i un cop fetes les adaptacions corresponents i creades les activitats dinamitzadores l'aplicació de la A21 E en preescolars d' Estelí és una intervenció en educació per la sostenibilitat satisfactòria .
Resum: Se presenta un caso de intervención en educación para la sostenibilidad en un centro de preescolar en Estelí (Nicaragua) que se lleva a cabo creando una Agenda 21 Escolar. El marco teórico de la investigación se basa en la educación por la sostenibilidad y el marco metodológico en el modelo de Agenda 21 Escolar de Barcelona, adaptándolo a la realidad del país y del centro preescolar concreto. Los resultados destacan una mejora de la calidad ambiental, una promoción de nuevos hábitos más sensibilizados hacia el medio ambiente, una mejora en la participación de la comunidad educativa y una buena cohesión del equipo docente a partir del proceso de creación de la A21E. Teniendo como modelo la A21E de BCN y una vez realizadas las adaptaciones correspondientes y creadas actividades dinamizadoras propias, la aplicación de la A21E en Estelí, es una intervención en educación para la sostenibilidad satisfactoria.
Resum: I will present you a case of intervention in education for the sustainability in a preschool centre of Estelí (Nicaragua) by creating a Scholar Agenda 21. The theoretical part of the investigation is based on the education for the sustainability. I used the Scholar Agenda 21 of Barcelona (Agenda 21 Escolar de Barcelona) as a model for the methodological part. However, I've adapted the informations concerning to the reality of Nicaragua and the pupil's profile taking part in the project. As a result of my investigation, we can observe a better environmental quality, a promotion of new habits focusing on the environment, a bigger participation of the educational community and a positive cohesion of the teachers by the creation of the Scholar Agenda 21. In conclusion, we can confirm that the incorporation of the Scholar Agenda 21, taking the Scholar Agenda 21 of Barcelona as a model and after being adapted to the characteristics of the project and adding the dynamic activities created for this project is a satisfactory intervention in education for the sustainability.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Ciències Ambientals [2501915]
Col·lecció: Facultat de Ciències. Projectes i treballs de final de carrera. Ciències ambientals
Document: Treball final de grau
Matèria: Educació ambiental ; Educació infantil ; Estelí (Nicaragua) ; Agenda 21



Resum
10 p, 575.9 KB

Projecte
115 p, 3.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Gresc@ (Grup de Recerca en Educació per la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències. TFM

 Registre creat el 2014-03-16, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir