Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/224094

Bach després de Bach : ressonàncies bachianes en obres posteriors de Mozart, Schumann, Brahms, Britten i Villa-Lobos
Domènech, Laia
Escola Superior de Música de Catalunya; Barbeta, Xavier
L’objectiu d’aquest projecte és estudiar la recepció de l’obra de Bach des de la seva vida fins l’actualitat. Es pretén, d’una banda, esbrinar quins són els motius que van produir que cada època històrica jutjés l’obra de Bach de diferent manera, quins van ser els mitjans de conservació de la seva obra així com quins canvis va patir la seva obra per tal d’encaixar amb cada època. D’altra banda pretén exemplificar aquesta diferència en la posició que cada època va atorgar a l’obra de Bach mitjançant obres de compositors posteriors (Mozart, Schumann, Brahms, Britten i Villa-Lobos) que, cadascuna de manera diferent, contenen alguna reminiscència de Bach. La metodologia utilitzada ha consistit en la seva major part en la recerca bibliogràfica però també en la comparació de versions d’obres musicals en partitures i gravacions. La conclusió principal que es pot extreure d’aquest treball és que cadascú és producte de la seva època amb el seu context particular i per tant, qualsevol interpretació que pugui fer d’una obra musical amb el seu estil compositiu ve fortament determinat per la ideologia del context que l’envolta. És normal, doncs, que el segle XVIII la decadència del pensament religiós comportés un rebuig per l’obra de Bach la qual és majoritàriament de caràcter religiós, mentre que el segle XIX amb l’emergència de la burgesia i els seus valors romàntics s’elevés la figura de Bach com l’heroi del poble alemany.
El objetivo de este proyecto es estudiar la recepción de la obra de Bach des de su vida hasta la actualidad. Se pretende, por un lado, descubrir cuáles son los motivos que produjeron que cada época histórica juzgase la obra de Bach de distinta manera, cuáles fueron los medios de conservación de su obra así como cuáles fueron los cambios que sufrió su obra para encajar en cada época. De otro lado pretende ejemplificar esta diferencia en la posición que cada época otorgó a la obra de Bach a través de obras de compositores posteriores (Mozart, Schumann, Brahms, Britten y Villa-Lobos) que, cada una de manera distinta, contienen alguna reminiscencia de Bach. La metología utilizada ha consistido en su mayor parte en la búsqueda bibliográfica pero también en la comparación de versiones de obras musicales en partituras y grabaciones. La conclusión principal que se puede extraer de este trabajo es que cada uno es producto de su época con su contexto particular y por tanto, cualquier interpretación que se pueda hacer de una obra musical con su estilo compositivo viene fuertemente determinado por la ideología del contexto que lo rodea. Es normal, así, que en el siglo XVIII la decadencia del pensamiento religioso comportase un rechazo hacia la obra de Bach la cual es mayoritariamente de carácter religioso, mientras que en el siglo XIX con la emergencia de la burguesía y sus valores románticos se elevara la figura de Bach como el héroe del pueblo alemán.
The aim of this project is the study of the reception of Bach’s work from his life until now. It’s intended, on one hand, to find out which are the reasons that produced the different judgement of Bach’s work in each historical era, which were the means of his work conservation as well as which were the changes that his work suffered to fit each era. On the other hand, it’s intended to exemplify this difference in the position that each era gave to the Bach’s work through works by other later composers (Mozart, Schumann, Brahms, Britten and Villa-Lobos) who, each in a different way, contain some Bach reminiscence. The methodology consists mostly in bibliographical research but also in comparing musical versions in scores or recordings. The main conclusion that can be drawn from this work is that everyone is a product of its time with its particular context and therefore any performance that may be made of a piece of music with his compositional style is strongly determined by the ideology of the context that sorrounds it. That’s why it’s normal that in the eighteenth century the religion decline caused a rejection for Bach’s work which is mostly religious, while in the nineteenth century with the emergence of the bourgeoisie and their romantic values they praised the figure of Bach like a German hero.
20-02-2014
78 - Música
Bach, Johann Sebastian, 1685-1750 -- Crítica i interpretació
Música -- Anàlisi i apreciació
Música -- Filosofia i estètica
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
71 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Descripción
PF Laia Domènech.pdf 6.986 MB PDF Projecte final

Mostrar el registro completo del ítem

 

Coordinación

 

Patrocinio