dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica |
dc.contributor |
Gens Solé, Antonio |
dc.contributor.author |
Calix Obensa, Maria |
dc.date |
2013-12-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20744 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Geotècnia::Túnels i excavacions |
dc.subject |
Earthwork |
dc.subject |
Moviments de terres |
dc.title |
Estudi dels assentaments produïts pel túnel del perllongament de la Línia 5 del Metro de Barcelona a la zona de Vall d’Hebron |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En aquest treball s’analitzen els assentaments produïts per la perforació, amb mètodes tradicionals
(NATM), del túnel de perllongament de la Línia 5 del Metro de Barcelona a la zona
de Vall d’Hebron. Durant l’obra es varen observar uns descensos del nivell freàtic de fins a
vint metres en alguns punts, de manera que l’objectiu principal d’aquest treball és discernir
entre els assentaments producte del fort descens del nivell freàtic i els provinents de la pròpia
excavació del túnel.
El mètode d’estudi per assolir aquest objectiu consisteix en confeccionar cinc seccions, ubicades
segons la disponibilitat d’aparells d’auscultació, i en cadascuna d’elles analitzar els
moviments del terreny, comparant-los amb l’evolució del nivell freàtic i de l’excavació.
L’anàlisi dels resultats ha posat en evidència que els assentaments en el sauló estan directament
relacionats amb la distància al front d’excavació i que no existeix cap lligam que els
vinculi al descens del nivell freàtic. S’observa, a més, que la major part dels moviments del
terreny es produeixen abans que l’excavació arribi a la secció d’auscultació. |