To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/49290

Elements del practicum que afavoreixen la transferència de competències
Novella Cámara, Ana M. (Ana María); Pérez Escoda, Núria; Freixa Niella, Montserrat
Universitat de Barcelona
El pràcticum és un entorn privilegiat per a la transferència de competències. Des d"aquesta perspectiva, s"ha desenvolupat el projecte «Anàlisi i avaluació de la transferibilitat de competències professionals de l"Educació Social en els centres de pràctiques» (2008MQD155) a la Universitat de Barcelona durant els cursos 2008-2010. La complexitat de l"objecte d"estudi aconsellava la utilització de mètodes qualitatius. Es va optar per un disseny d"investigació-acció a partir d"espais de reflexió. Des de la percepció dels participants, s"han identificat un conjunt d"elements que afavoreixen la transferència de competències en el marc del pràcticum, entre els quals cal destacar la necessitat d"una planificació conjunta i d"una planificació específica des de cadascun dels escenaris formatius vertebrada des de la reflexió-acció de la pràctica de l"estudiant. Per fer-ho possible, és necessari que els centres de pràctiques i els centres universitaris es reconeguin corresponsables de la formació pràctica.
Educació superior
Competències bàsiques en educació
Tutoria (Ensenyament)
Avaluació dels estudiants
Higher education
Competency based education
Tutoring (Teaching)
Rating of students
cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 2012
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Novella Cámara, Ana M. (Ana María); Forés i Miravalles, Anna; Rubio i Serrano, Laura; Gil Pasamontes, Esther; Costa Cámara, Sandra; Pérez Escoda, Núria
Forés i Miravalles, Anna; Novella Cámara, Ana M. (Ana María); Venceslao, Marta; Costa Cámara, Sandra
 

Coordination

 

Supporters