dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica |
dc.contributor |
Gens Solé, Antonio |
dc.contributor.author |
Callejo Escriche, Guillermo |
dc.date |
2013-11-22 |
dc.identifier.citation |
PRISMA-93505 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20347 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports |
dc.subject |
Roads |
dc.subject |
Carreteres |
dc.title |
Millora general. Condicionament. Eixamplament i millora de traçat. Carretera C-14. PK 163+200 al 166+520. Tram: Organyà-Montant de Tost |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La carretera C-14 és una important via de connexió interna de l’àmbit de Catalunya. Forma part de la xarxa bàsica de la Generalitat de Catalunya i és un dels principals eixos nord-sud del país, ja que
uneix la Seu d’Urgell amb Reus i Tarragona, passant per Tàrrega i Montblanc. D’altre banda, és la via principal de connexió entre capitals catalanes com Lleida i Tarragona i Andorra, a més de ser molt destacable l’ús que se’n fa en el seu tram entre Ponts i la N-260 com a alternativa més utilitzada al Túnel del Cadi per desplaçar-se entre Barcelona i Andorra.
Aquesta importància de la via s’ha vist reflectida amb les notables obres de millora i reestructuració
que ha sofert en els darrers anys, des de Ponts cap al nord. Concretament, en aquest tram s’han
realitzat diverses millores de traçat, amb ampliacions de la calçada, inclusió de tercer carril en alguns
trams i realització d’importants obres, com els túnels a la zona del pantà d’Oliana. Aquestes millores han convertit aquesta ruta en una alternativa competitiva al Túnel del Cadí, però encara queden alguns trams, dins els quals s’inclou el objecte d’aquest estudi, que deuen ser millorats per adaptar-se a les condicions de seguretat i velocitat dels altres trams de la zona. Uniformitzant així la via i permetent una conducció més plàcida i segura a més d’una reducció del temps de viatge que dotarà a la carretera d’una major competitivitat encara. |