dc.contributor |
Bosch Tous, Ricardo |
dc.contributor.author |
Castells Porta, Carme |
dc.date |
2013-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20060 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria elèctrica::Distribució d'energia elèctrica::Instal·lacions elèctriques |
dc.subject |
Electric substations -- Maintenance and repair |
dc.subject |
Electric substations -- Accidents |
dc.subject |
Electric substations -- Safety measures |
dc.subject |
Subestacions elèctriques -- Manteniment i reparació |
dc.subject |
Subestacions elèctriques -- Accidents |
dc.subject |
Subestacions elèctriques -- Mesures de seguretat |
dc.title |
Reforma subestació elèctrica Capellades. TR1 i MT. |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El passat 6 d’abril del 2012 es va produir la caiguda d’un llamp a les proximitats de la SE. Capellades en una torre que suporta 3 línies de 25 kV. L’avaria va afectar el TR.1 110/25 kV, i va ocasionar a la vegada el vessament d’oli de forma violenta i l’incendi del mateix afectant a l’aparellatge situat als voltants del TR a un radi de 10 m. A la vegada, provocant l’incendi també de la sala de cabines de MT.
Mentrestant, tot el sector de 25 kV és traslladat a una SE. Mòbil que s’ instal·la a la SE. Capellades per a poder solucionar l’incident provisionalment.
És a partir d’aquest succés que es decideix invertir en la reparació. Es reforma el cubet del TR 1, es substitueix l’aparellatge cremat i el mateix TR.1. També es sectoritza el nou edifici de MT i s’ instal·la un altre sector de cabines de 25 kV MESA encapsulades amb SF6. Ignifugant també de forma concreta per a evitar posteriors propagacions d’incendi.
L’execució comença el mes de juliol de 2012 i es fa la prova de rigidesa del TR 1 el 30 de novembre del mateix any. No serà fins a tenir l’autorització administrativa quan aquest entrarà definitivament en servei.
Es dóna tensió a barres de MT el mes de desembre de 2012 i a l’espera de l’aprovació del CFO, serà quan es realitzin les connexions a l’exterior de la SE i quan s’energitzin les noves cabines. |