dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Construccions Arquitectòniques II |
dc.contributor |
Bosch González, Montserrat |
dc.contributor.author |
Andres Gaspar, Guillermo de |
dc.coverage.spatial |
east=2.21531018614769; north=41.41743826546972; name=El Besòs i el Maresme, Barcelona, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2013-07-18 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20052 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Rehabilitació d'edificis |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Energies::Gestió de l'energia::Estalvi energètic |
dc.subject |
Housing rehabilitation |
dc.subject |
Energy conservation |
dc.subject |
Rehabilitació de l'habitatge |
dc.subject |
Energia -- Estalvi |
dc.subject |
Escoles primàries -- Catalunya -- Barcelona |
dc.title |
Avaluació i proposta de rehabilitació energètica del CEIP Concepció Arenal |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Partint de la iniciativa entre el Departament de Construccions Arquitectòniques II i Física Aplicada de
l’EPSEB, amb l’alumnat i els Centres docents oferts a estudi, es crea un conjunt de sinèrgies amb la
finalitat de promoure l’avaluació i rehabilitació energètica en edificis existents, donant resposta a les
problemàtiques ambientals que patim en l’actualitat i d’aquesta manera tractar les deficiències a
diagnosticar.
El present projecte de final de grau , consisteix en avaluar, potenciar i promoure la rehabilitació
energètica com una eina per a la intervenció d’edificis existents.
Aquest estudi combinarà la metodologia de l’anàlisi in situ amb la simulació d’eines informàtiques,
aparells de mesura per tal d’obtenir dades objectives a l’hora de crear propostes de millora per reduir el
consum energètic, reduir les emissions de CO2 i aconseguir un funcionament el més òptim possible.
L’edifici d’estudi serà el Ceip Concepció Arenal, l’ús del qual ha estat com a centre docent des de la
seva inauguració al 1968. Tot i que l’edifici durant els anys ha sofert diferents modificacions mai s’han
executat pensant en l’àmbit de la rehabilitació energètica.
Amb aquest estudi s’ha volgut demostrar de la manca de previsió que existia en la fase de projecte i
d’execució d’aquests centres i durant les posteriors etapes de manteniment t i ús de l’edifici.
El que hem intentat aconseguir amb aquest estudi és guiar en un procés de transformació cap a un
centres escolars més sostenibles, i així allargar-ne la vida útil de l’edifici, adequar-ho a la nova
normativa amb el menor impacte possible.
En definitiva aquest es centrarà en:
Estudi previ de l’edifici, per aconseguir la màxima informació possible per tal de poder
realitzar un bon anàlisis d’aquest. Anàlisis dels paràmetres d’ús d’instal·lacions, consums i demandes energètiques.
Propostes de rehabilitació energètica i viabilitat de les mateixes. |