Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/19958

Disseny d'un vial per connectar Llívia amb França
Cabot De Pomes, Beatriz; Ruiz Condez, Victor
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria del Terreny, Cartogràfica i Geofísica; Corral Manuel de Villena, Ignacio de
L’objectiu principal del projecte es la projecció d’un traçat d’una obra lineal. El projecte es localitza dintre del municipi de Llívia, a la comarca de la Cerdanya. La situació del tram treballat es una antiga carretera que connecta la part nord de Llívia amb el poble de Cereja. S’ha realitzat una millora del traçat actual i la creació d’una carretera que conecta el poble de Cereja-Llívia amb la xarxa de carreteres de França, enllaçant-la amb la Route de Fontaine Romeu (D618). D’aquesta manera podem millorar la congestió del tràfic existent i futur, així com la creació d’un nou i millor accés a la xarxa de carreteres franceses (pistes d’esquí) i a un futur camp de golf a situar a Llívia. L’aixecament del terreny s’ha realitzat mitjançant tècniques GPS i Estació Total. Primer s’han obtingut coordenades UTM de 6 bases mitjançant el mètode Estàtic i a partir d’aquestes s’han donat les coordenades a la resta d’estacions. A continuació s’ha realitzat l’aixecament topogràfic de la zona a escala 1:1000 amb la tècnica RTK (Real Time Kinematic) així com la utilització d’Estació Total per a les zones en les quals no ha sigut possible l’utilització del GPS. Una vegada obtinguda la presa de dades es realitza el corbat del terreny. Partint de la topografia es realitza el traçat actual així com la creació del nou traçat mitjançant software per obres lineals (AutoCAD i Istram Ispol). El disseny del nou traçat ha estat creat tenint en compte que es tracta d'una carretera d'alta muntanya, podria abastar l’augment futur de la densitat de tràfic, podent exercir com un accés adicional a la població des de França. Per això es va millorar i modificar el traçat de la carretera existent tenint en compte l’impacte mediambiental i respectant la normativa d’I.C- 3.1 (Ministeri de Foment, 1999) per a carreteres tipus C-40. Per últim la part de maquetació, s'ha decidit fer mitjançant el programari AutoCAD a causa del seu fàcil maneig.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport per carretera
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Geomàtica
Surveys
Roads--Design and construction
Aixecaments topogràfics
Carreteres -- Projectes i construcció
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem