Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/220755

El Acceso a la universidad en el estado español en 2009: los condicionantes en el acceso y la dimensión transicional
Torrents Vilà, Dani
López Roldán, Pedro; Fachelli, Sandra; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Presentamos una actualización del análisis del acceso a la universidad española a partir de datos del módulo de la EPA 2009, un módulo que nos permite analizar también a los jóvenes independizados. Identificamos los principales condicionantes considerados y construimos un modelo de elección, añadiendo además aspectos biográficos en el análisis para mostrar la importancia de la trayectoria vital del joven en el acceso a la universidad. Las desigualdades de acceso están presentes en 2009 y tienen un impacto en la equidad social.
Presentem una actualització de l’anàlisi de l’accés a la universitat espanyola a partir de dades del mòdul de la EPA 2009, un mòdul que ens permet analitzar també als joves independitzats. Identifiquem els principals condicionants considerats i construïm un model d’elecció, afegint a més aspectes biogràfics a l’anàlisi, per tal de mostrar la importància de la trajectòria vital del jove en l’accés a la universitat. Les desigualtats d’accés estan presents al 2009, i tenen un impacte en l’equitat social
2012
Acceso a la universidad
Accés a la universitat
Equidad
Equitat
Dimensión biogràfica
Dimensió biogràfica
378 - Ensenyament superior. Universitats
Universitats -- Admissió
Igualtat d'oportunitats educatives
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
59 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFM_dtorrentsvila.pdf 1.173 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters