Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/19859

Quantificació dels residus orgànics generats al bar-restaurant del campus del Baix Llobregat i valorització de la fracció orgànica per compostatge
Pujol Troncoso, Matías Ignacio; Lladó Cilimingras, Rafael
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia; Martínez Farré, Francesc Xavier; López Martínez, Margarita
L’augment continu de la generació de residus està intrínsecament lligada a l’augment de la població de la societat actual, motiu pel qual la correcta gestió d’aquests s’ha convertit en un tema clau a l’hora de minimitzar costos i millorar rendiments en tots els àmbits, en especial en el àmbit de l’agricultura. El TFC es troba emmarcat dins la convocatòria Projecte Llavor 2010 de la UPC, contemplat pel Pla de Sostenibilitat 2015, en el projecte titulat “Valorització en origen de residus orgànics en el Parc Mediterrani de la Tecnologia (Campus del Baix Llobregat)” i dins de la convocatòria dels projectes de la Diputació de Barcelona per a Promoció de la Sostenibilitat amb el projecte titulat “Campanya de sensibilització per a la separació i valorització en origen dels residus orgànics municipals i de la resta de fraccions valoritzables dins la comunitat del Parc Mediterrani de la Tecnologia (PMT)”. Aquest treball ha consistit primerament en dur a terme la quantificació dels residus generats al bar restaurant (4,5 mesos), i paral·lelament avaluar l’efecte d’una campanya de sensibilització “cara a cara” dintre del període. En segon lloc fer la posada en marxa i el seguiment del procés de compostatge (4 mesos) de dos compostadors, i així obtenir dades suficients per poder dimensionar el volum necessari per la quantitat generada, i obtenir un producte final de qualitat. Per fer el procés es va procedir a fer una barreja inicial amb fracció orgànica (FO) provinent del menjador del bar-restaurant del PMT, amb restes vegetals (RTV) proporció volum 1/1. Les dades obtingudes revelen de que l’efecte d’una campanya de sensibilització cara a cara és efectiva. I quant al procés que es possible obtenir una bona qualitat i quantitat de producte amb un procés net i sense olors, però que caldria al voltant de 4,5 mesos per obtenir un producte estable.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria agroalimentària::Agricultura::Agricultura sostenible
Compost--Experiments
Residu orgànic
Campanya de sensibilització
Compost
Residu municipal
Dimensionament compostatge
Compostatge
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem