dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Robert Sanxis, Francesc Josep |
dc.contributor.author |
Navarro i López, Xavier |
dc.date |
2012-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/19848 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional::Formació professional inicial |
dc.subject |
Computer science -- Vocational education |
dc.subject |
English language--Study and teaching--Foreign speakers |
dc.subject |
Formació Professional |
dc.subject |
English Language for Vocational Schools |
dc.subject |
Anglès Informàtic |
dc.subject |
CLIL (Content and Language Integrated Learning) |
dc.subject |
Vocational Schools |
dc.subject |
Anglès en FP |
dc.subject |
English language |
dc.subject |
Adaptació |
dc.subject |
Programació |
dc.subject |
Informàtica -- Formació professional |
dc.subject |
Anglès--Ensenyament--Estudiants estrangers |
dc.title |
Desenvolupament d'activitats d'ensenyament/aprenentatge en anglès per als mòduls de Formació Professional Inicial d'Informàtica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Tant la realitat del mercat laboral com la pròpia legislació impulsen un major aprofundiment de l'estudi de la llengua anglesa en el si de la formació professional. Aquest treball ofereix tant el marc teòric de l'aplicació del Content and Language Integrated Learning a la Formació Professional amb una perspectiva eminentment pràctica. I és que, en comptes de ser considerat una càrrega, l'ús de l'anglès a l'aula pot aportar millores acadèmiques i, fins i tot, facilitar la tasca docent perquè augmenta la possibilitat de trobar materials.
Així doncs es donen les pautes per al disseny d'activitats, tant seguint el nivell cognitiu de l'alumne (l'edat permet que les activitats siguin variades i complexes) com l'especificitat dels estudis, que són eminentment pràctics. Les possibilitats, però, sempre restaran obertes per al docent i sempre podrà trobar oportunitats d'integrar l'anglès en les classes habituals. El fet és que, en el cas de la Informàtica, la tasca serà més senzilla per al docent.
El treball també explica l'experiència d'implementació a l'aula real, amb el disseny de tres activitats (una de teòrica - no implementada - i dues de pràctiques sí implementades amb èxit dintre d'una aula del Mòdul de Xarxes al Cicle Formatiu de Grau Superior d'administració de Sistemes Informàtics i Xarxes. La conclusió més important és que l'aplicació del CLIL acaba sent transparent per als alumnes i al final estan aprenent vocabulari, perdent la por a consultar informació en anglès i, al cap i a la fi, adquireixen habilitats lingüístiques sense haver de dedicar-hi més temps i sense deixar d'aprendre la matèria en qüestió. |