Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/19792

Disseny i construcció d'un carregador per a les bateries del vehicle elèctric de l'ETSEIB Motorsport
Lledó Ponsati, Tomàs
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica; Montesinos Miracle, Daniel
En els darrers anys la demanda per part de la societat d'energies renovables i sistemes de mobilitat m es sostenibles ha augmentat substancialment i cada cop amb unes exig encies superiors. Aquest projecte centra el seu radi d'acci o en la recerca de sistemes de mobilitat m es sostenibles. A partir d'un projecte intern de l'ETSEIB, l'ETSEIB Motorsport, que cada any desenvolupa un vehicle de competici o per a participar en una competici o entre universitats de tot el m on, la Formula Student, s'ha desenvolupat aquest projecte nal de carrera. L'any 2012 i per primera vegada a l'ETSEIB el vehicle dissenyat pels alumnes era de propulsi o el ectrica i per tant disposava d'unes bateries d'i o liti per a poder subministrar l'energia necess aria als motors. A partir d'aquest punt es crea la necessitat de disposar d'un carregador per a les bateries del vehicle que pugui realitzar la c arrega en un cert interval de temps xat, assegurant unes condicions en el corrent de c arrega i de seguretat de les bateries. Les primeres opcions plantejades anaven en la direcci o d'usar un carregador de bateries comercial per o aviat aquests quedaren descartats ja que o b e tenien un preu fora de l'abast de l'equip o b e no complien amb les especi cacions de seguretat que es desitjaven. Per tant, i per tal d'abaratir el cost de l'equip per o mantenir les especi cacions xades, es va optar per desenvolupar un equip propi. El projecte consisteix en el desenvolupament del carregador pr opiament dit, es a dir la font de corrent controlada que s'empra per a subministrar l'energia a les bateries. Es pot subdividir en dos grans blocs. El primer bloc consisteix en la implementaci o del convertidor. S'ha optat per una estructura de recti cador trif asic no controlat i un convertidor CC/CC reductor o buck. Per dur-ho a terme s'empra un equip comercial que integra els semiconductors necessaris juntament amb les mesures b asiques per a poder implementar el lla cos de control de l'equip. El segon bloc es la implementaci o dels lla cos de control. Per tal de materialitzar aquesta etapa es far a us d'una placa de control gestionada per un DSP (Digital Signal Processor) per implementar el control del convertidor reductor, que segueix les consignes del BMS (Battery Management System) que en tot moment supervisa l'estat de les bateries i en calcula les condicions ideals de c arrega. La programaci o del software de control del convertidor s'ha realitzat mitjan cant el software Code Composer Studio (CCSv5), que permet programar el DSP en llenguatge C. La comunicaci o entre el carregador i el BMS es realitza mitjan cant CAN amb protocol CAN bus 2.0A.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils
Àrees temàtiques de la UPC::Energies::Energia elèctrica::Electricitat
Electric vehicles -- Batteries
Automobiles, Racing -- Batteries
Battery chargers
Vehicles elèctrics -- Bateries
Automòbils de competició -- Bateries
Bateries -- Carregadors
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Heredero Peris, Daniel; Capó Lliteras, Macià; Miguel Espinar, Carlos; Lledó Ponsati, Tomàs; Montesinos Miracle, Daniel
Heredero Peris, Daniel; Lledó Ponsati, Tomàs; Montesinos Miracle, Daniel; Jorge Ques, Fernando