dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor.author |
Tort Regas, Olivia |
dc.date.accessioned |
2006-07-26T16:32:53Z |
dc.date.available |
2006-07-26T16:32:53Z |
dc.date.issued |
2006-07-26T16:32:53Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/2202 |
dc.format.extent |
348280 bytes |
dc.format.extent |
1778165 bytes |
dc.format.extent |
2314279 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2005PJ00264 |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject |
Daltonisme -- Ensenyament |
dc.subject.classification |
Ciències Socials |
dc.subject.classification |
Didàctica i organització escolar |
dc.title |
El daltonisme a l'escola: quan el color és una dificultat afegida |
dc.title.alternative |
Premis CIRIT per fomentar l'esperit científic del jovent (PJ) |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.description.abstract |
S’analitza la visió daltònica i les dificultats que aquesta comporta en l'àmbit escolar. D’una banda, partint de les conseqüències del daltonisme com a anomalia genètica i de la seva alta incidència en la població, es subratlla la importància de la detecció i els problemes –en especial psicològics- que es poden derivar de la manca de detecció precoç. A més, prenent d'una mostra d'exercicis reals - extrets de llibres utilitzats a les escoles i instituts de Catalunya- s'analitzen diverses situacions en què per arribar al contingut didàctic cal poder distingir els colors. L'estudi de les dificultats cromàtiques realitzat abarca les tres etapes educatives: infantil (aprenentatge de les vocals a través del color), primària i ESO( principalment els continguts de llibres de text). Finalment, es proposen solucions adreçades a les editorials, educadors, pares, mares i als mateixos afectats. |