Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/19743

Anàlisi i millora de la productivitat d’un centre logístic d’articles esportius
Camprovín Portillo, Pau
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Ferrer Martí, Laia
La logística és una de les parts més importants a tenir en compte en una empresa de distribució de gran consum, ja que en la majoria dels processos implicats des de que un articles és produït fins que es posa a la venta pel client final no aporten un valor afegit a aquest. Per això interessa reduir al màxim els costos logístics associats a tots aquests processos que no aporten valor a l’article. A més a més, si la política comercial de l’empresa es basa en una alta rotació dels estocs, la rapidesa en la preparació de comandes esdevé un factor clau per a l’èxit d’aquesta l’empresa. L’objectiu d’aquest projecte és analitzar els processos que intervenen dins un magatzem regional d’articles esportius, determinar quines possibles millores es poden fer en algun dels processos i finalment implementar aquestes millores per tal de quantificar la disminució dels costos associats al procés i l’augment de la productivitat global del magatzem. Els passos en que s’ha estructurat el projecte són els següents: · Anàlisi de la situació inicial del magatzem, en el qual es descriuen tots els processos al que un article és sotmès des de la seva recepció al magatzem fins a la seva expedició cap a la destinació corresponent. Mitjançant repetides medicions en cadascun dels processos es determinen els temps i les productivitats mitjanes que es destinen a cada un d’ells. · Estudi de les dades recollides, on es determina que el procés on es dedica més temps és el de preparació de la comanda, per tant s’escull aquest procés com a principal objectiu de millora, ja que un augment de la productivitat d’aquest procés aportarà un major benefici al procés global. · Proposta i implementació d’un nou procés de preparació de comandes, o picking, basat en la reducció del recorregut mitjançant l’optimització de l’espai de la zona dedicada a aquesta tasca. L’objectiu és que en la zona de picking només hi hagi les caixes necessàries per a satisfer les necessitats d’un període de temps determinat, i que la resta de caixes s’ubiquin en una altra zona del magatzem. Regularment, la zona de picking ha de ser reaprovisionada per tal de assegurar la preparació de les futures comandes. · Seguidament s’analitzen les millores i les pèrdues que provoca el nou procés, i es determina que suposa un clar benefici a nivell de costos i de rapidesa de tractament dels articles. · Finalment es determinen els costos del estudi i els impactes mediambientals i socioeconòmics del projecte.
-Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d'operacions::Anàlisi de processos de negoci i de fabricació
-Sporting goods industry
-Business logistics
-Warehouses -- Management
-Industrial productivity
-Process control
-Articles esportius -- Indústria i comercç
-Logística (Indústria)
-Magatzems -- Direcció i administració
-Productivitat industrial
-Control de processos
Trabajo/Proyecto fin de carrera
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem