To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10256/8565

El Papel de la motivación de los asesores y profesores en el proceso de asesoramiento = The figure of the motivation of the advisers and professors in the advice process
Carretero Torres, Ma. Reyes; Liesa, Eva; Mayoral, Paula; Mollà, Núria
El escenario de asesoramiento colaborativo es un espacio sociocultural donde lo que se hace y se dice condiciona el tipo de interacción que se va a dar entre las personas que participan así como la actividad que llevan a cabo de manera conjunta. En este artículo vamos a reflexionar sobre el papel de la motivación de los profesores y asesores para mantener el asesoramiento así como en las posibilidades que tiene el asesor para crear y mantener un contexto que resulte motivante para asesor y asesorados
The collaborative assessment scenario is a sociocultural setting where what is done and said determines the kind of interaction that will take place among the people involved as well as the activity carried out jointly. In this article we will reflect on the role of teachers and educational counselors' motivation to maintain assessment as well as the possibilities for the counselor to create and maintain an environment that is motivating for both him/herself and those being advised
Assessors pedagògics
Student counselors
Orientació escolar
Educational counseling
Motivació (Psicologia)
Motivation (Psychology)
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Universidad de Granada
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Pérez i Cabaní, Maria Lluïsa; Carretero Torres, Ma. Reyes; Palma i Muñoz, Montserrat; Rafel Cufí, Ester
Carretero Torres, Ma. Reyes; Pérez i Cabaní, Maria Lluïsa
Carretero Torres, Ma. Reyes; Vilà Suñé, Montserrat
Carretero Torres, Ma. Reyes; Fuentes Agustí, Marta
 

Coordination

 

Supporters