dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Museu del Ferrocarril de Catalunya |
dc.contributor |
López Membrilla, Manuel |
dc.contributor.author |
Admetlla Marimon, Oriol |
dc.contributor.author |
Escolà Fernández, Marc |
dc.coverage.spatial |
east=1.7312251031398773; north=41.2209335069922; name=Vilanova i la Geltrú, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2013 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/19457 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Architecture, Industrial--Spain--Catalonia |
dc.subject |
Pont giratori |
dc.subject |
Rotonda |
dc.subject |
Modelat 3D |
dc.subject |
Transmissió |
dc.subject |
Dipòsits ferroviaris d’aigua |
dc.subject |
Arqueologia Industrial |
dc.subject |
Patrimoni tècnic |
dc.subject |
Simulacions |
dc.subject |
Museu del Ferrocarril de Catalunya |
dc.subject |
Mecanismes ferroviaris |
dc.subject |
Arquitectura industrial -- Catalunya |
dc.subject |
Mecànica -- Història |
dc.title |
Arqueologia Industrial. El Museu del Ferrocarril de Catalunya |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte consisteix bàsicament en la realització d’un estudi d’arqueologia industrial de les instal·lacions ferroviàries i sobretot d’un pont giratori de principis del segle XX fabricat per l’empresa MZA (Madrid, Zaragoza, Alicante) que es troben ubicades al Museu del Ferrocarril de Catalunya, a Vilanova i la Geltrú.
La funció principal d’aquest pont giratori era la de adreçar les locomotores, que venien diàriament al dipòsit de locomotores de Vilanova, a les diferents vies de la cotxera o taller, per poder realitzar les tasques de manteniment rutinàries.
L’objectiu del projecte ha estat recopilar el màxim d’informació possible sobre aquestes instal·lacions i realitzar-ne un model tridimensional, analitzant i comprenent tots els seus mecanismes i el seu funcionament, i poder realitzar vàries simulacions i animacions del modelat.
Paral·lelament a la realització dels diferents models tridimensionals, també s’ha realitzat una recerca de documentació històrica en diferents arxius per mirar d’entendre millor els mecanismes de l’època i els corresponents aspectes tècnics.
Per poder il·lustrar millor el projecte s’han renderitzat alguns dels models obtinguts per donar una imatge més realista dels mecanismes que composen el pont i les altres instal·lacions estudiades, ja que molts d’aquests estan ocults i no poden ser fotografiats des de cap angle que mostri la seva complexitat.
Una altre cosa que s’ha fet per entendre millor el funcionament dels mecanismes i la relació entre aquests han estat una sèrie de simulacions de moviment, en les que es pot veure perfectament la relació que hi ha entre els diferents components d’un mateix sistema.
Finalment, també s’han realitzat alguns càlculs mecànics per verificar tant el moviment de la placa com la resistència dels components o les sol·licitacions a les que aquesta està sotmesa |