dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciència i Enginyeria Nàutiques |
dc.contributor |
Grau Mur, Ramon |
dc.contributor.author |
Torán Vilches, Marta M. |
dc.date |
2013-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/19217 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Nàutica::Enginyeria naval::Manteniment i reparació del vaixell |
dc.subject |
Marine engineering |
dc.subject |
Vaixells |
dc.subject |
Pintura |
dc.subject |
Manteniment |
dc.subject |
Vaixells -- Manteniment i reparació |
dc.subject |
Vaixells -- Pintura |
dc.title |
Anàlisi de les tècniques de pintat de l'obra viva dels vaixells : Aplicació al cas d'un vaixell de 160 metres d'eslora |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Els vaixells, avui dia, es dissenyen per operar en les condicions comercials més exigents, exigint-los les condicions d'operació més agressives possibles per assolir el màxim nivell de competitivitat. L'explotació en les condicions marines més agressives, origina considerables costos de manteniment.
És pràctica habitual, aplicar un esquema de pintat del buc d'excel.lent qualitat, però desgraciadament els esquemes de pintat, que no són més que una barrera entre l'aigua de mar i l'estructura metàl.lica del casc del vaixell, moltes vegades pateix danys i imperfeccions, causant fonamentalment danys mecànics i agents externs de corrosió.
En primer lloc s’analitzaran els diferents tipus de pintures emprades en la obra viva dels vaixells, a continuación s’estudiaran els diferents sistemes d’aplicació de les pintures esmentades, s’estudiarà la normativa existent en referència a les pintures per la obra viva i els sistemes d’aplicació i finalment s’estudiarà el cas concret d’un vaixell que fa la ruta de Península a Canàries de 160 metres d’eslora en que es definirà el tipus de pintura més adequat i el sistema de pintat idoni per assegurar una correcta protecció de la obra viva i una adequada funcionalitat del vaixell |