dc.contributor |
Huerta Carrillo, María |
dc.contributor.author |
Linares Arroyo, Hector |
dc.date |
2012-11-07 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/19195 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeroports |
dc.subject |
Airport planning |
dc.subject |
Runways (Aeronautics)--Snow and ice control |
dc.subject |
Airports--Design and construction--Cold weather conditions |
dc.subject |
Plataforma |
dc.subject |
Deshielo |
dc.subject |
Aeropuerto |
dc.subject |
Barcelona |
dc.subject |
Aeroports |
dc.title |
Disseny d’una plataforma de desgel a l’aeroport de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
The first part of the project explains the characteristics, causes and consequences of icing and systems to prevent it and remove it. And explores into the winter current plan of the airport. Answer the question about the justification of building a platform for the prevention and removing of icing. The second part is a study of the characteristics of the platform. The elements of the study are: the location of the platform in the airport considering the purposes for which it built, its size according to the prognosis of airport operations and the use of the platform both aircraft and other equipment that they use, access from the existing taxiways to the platform and from the platform to the taxiways, and the calculation of the pavements required for each area, its structure, dimensions and mechanisms of maintenance and repairs. The third part discusses the equipment selected for the uses of the platform and its location into the platform. They are divided into fixed equipment, where the liquid is deposited for operations; mobile equipment, which is responsible of the operations related to the icing, and the liquid itself, with its types. The fourth part is a study of waste treatment detailing the systems used for drainage. I The size of the pipes are determined, their final destination may not be the same for contaminated water and clean water. In the fifth part is explained the work plan designed to interfere the least with the normal operation of the airport. As the process to be followed to achieve the benefits calculated in the second part. The sixth and final part is an estimate calculation of the budget needed to build this platform. There has also been a study on the cost of this document. |
dc.description.abstract |
A
l
a primera part del projecte
s’explica
les característiques,
les causes i
conseqüències
de l’icing
i els sistemes necessaris per a prevenir
-
lo i retirar
-
lo.
Es fa una exploració en el pla actual per a quan es dona aquest fenomen i es
justifica la construcció d’una plataforma per a les
operacions de desgel i
prevenció de gel a l’aeroport de Barcelona.
La segona part és un estudi de les característiques de la plataforma. Els
elements d’estudi són: l’emplaçament de la plataforma dins l’aeroport tenint en
compte els objectius per als
quals es construirà; les seves dimensions d’acord
amb la prognosis d’operacions de l’aeroport i els usos de la plataforma
, tant
per les aeronaus com altres equips que en facin ús
;
els accessos des de els
carrers de rodatge existents a la plataforma i de la
plataforma als carrers de
rodatge; i el càlcul de paviments necessaris per a cada zona, la seva
estructura, les seves dimensions i els mecanismes de conservació i
manteniment necessaris.
La tercera part tracta sobre els equips escollits per als usos de
la plataforma i
la seva localització en plataforma. S’ha dividit els equips en fixes, que és on es
dipositarà el líquid per a les operacions; mòbils, que són els encarregats de fer
les operacions de desgel i prevenció de gel; i en el propi líquid, on es
d
escriuen els seus tipus.
La quarta part és un estudi de tractament de residus on es detallen els
sistemes ut
ilitzats per al drenatge. Es calculen les dimensions de les conduccions i el seu destí final que no pot ser el mateix per aigües
contaminants i aig
ües netes.
A la cinquena part s’explica el pla d’obra ideat per a interferir el mínim amb el
normal funcionament de l’aeroport. Així com el procés que s’ha de seguir per
aconseguir les prestacions calculades a la segona part.
La sisena i última part és
un càlcul aproximat del pressupost que necessitaria
aquesta plataforma per a ser construïda, només s’han tingut en compte el materials. També s’ha fet un estudi sobre el cost d’aquest document |