Abstract:
|
El projecte neix de l‟interès i la curiositat que causa el fet de facturar el teu
equipatge a l‟aeroport d‟origen i que quan arribem al nostre destí final, la nostra
maleta aparegui gairebé màgicament. Emfatitzant en els problemes associats a
la manipulació d‟aquesta, partint de l‟observació d‟un possible maltractament de
l‟equipatge per part dels agents Handling de pista.
Arran d‟això, el projecte consisteix en un estudi del tractament de l‟equipatge en
tots els punts en els que es torbarà durant el seu viatge. L‟objectiu d‟aquest
estudi és trobar els punts més febles i aplicar-hi les millores corresponents, ja
siguin en la qualitat del tractament, la reducció dels temps, l‟avanç tecnològic o
la reducció en els esforços ergonòmics.
L‟estudi es basa en el funcionament dels serveis de tractament d‟equipatges dels
aeroports espanyols, prenent com a exemples més significatius els aeroports de
Son Sant Joan (Palma de Mallorca) i del Prat (Barcelona).
Per la realització d‟aquest estudi s‟ha fet una dura tasca de recerca i recopilació
d‟informació, així com diferents visites als aeroports de Barcelona i de Palma, on
s‟ha analitzat el funcionament dels equips i s‟ha entrevistat tant operadors de
pista, com personal de l‟àrea destinat a la gestió. |