Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/19065

Optimització dels paràmetres de tall en mecanitzat d'alumini amb microlubricació
Saumell Servent, Miquel
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Travieso Rodríguez, José Antonio
En la indústria, i en particular en la de l’automòbil, la manera d’augmentar o mantenir els marges de benefici és buscant la reducció de costos. Els fabricants repensen tant el producte com el procés o la logística. D’altra banda els consumidors valoren cada dia més l’aspecte de la protecció del medi ambient en el cicle de vida dels productes a l’hora de la tria, de manera que les empreses es veuen obligades a fer recerca per desenvolupar processos més sostenibles o adaptar-ne d’existents. En molts casos, i aquest no n’és excepció, protecció del medi ambient i reducció de costos van de la mà. El present treball tracta de la substitució d’un sistema de lubricació convencional per un sistema de lubricació quasi-sec o MQL en el mecanitzat de les parts d’alumini que conformen una caixa de canvis de marxa. En concret es centra en l’obtenció de paràmetres de tall adequats a la nova condició de mecanitzat a través d’un estudi estadístic de Disseny d’Experiments (DOE).
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica
Automobile industry and trade
Automòbils -- Indústria i comerç
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem