Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/216870

Influència dels desitjos, les necessitats i les xarxes familiars i d’amistat dels estudiants universitaris de la UAB en els seus itineraris formatius en els estudis superiors
Campuzano Puntí, Joaquim
Noguera, José Antonio; Miguel Quesada, Francisco J.; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L’objectiu del treball és ajudar a la descripció del fenomen del canvi en els itineraris formatius superiors dels estudiants. L’anàlisi es realitza a partir de dades empíriques generades a la UAB durant l’any 2012 i en base als factors contextuals – socio-demogràfics, de perfil i context de l’estudiant – i motivacionals – de vocació acadèmica, vocació laboral, resultats acadèmics, condicions facilitadores, condicions d’empleabilitat, condicions econòmiques, influència de les amistats, estratègies adaptatives o d’oportunitat – que influeixen en les decisions de canvi dels estudiants. En les conclusions es reflexiona sobre les polítiques orientades a mantenir l’equitat en l’accés i en la permanència dels estudiants.
El objetivo del trabajo es ayudar a la descripción del fenómeno del cambio en los itinerarios formativos superiores de los estudiantes. El análisis se realiza a partir de datos empíricos generados en la UAB durante el año 2012 y en base a los factores contextuales - socio-demográficos, de perfil y contexto del estudiante - y motivacionales - de vocación académica, vocación laboral, resultados académicos, condiciones facilitadoras, empleabilidad, condiciones económicas, influencia de las amistades, estrategias adaptativas o de oportunidad - que influyen en las decisiones de cambio de los estudiantes. En las conclusiones se reflexiona sobre las políticas orientadas a mantener la equidad en el acceso y en la permanencia de los estudiantes.
The aim of this work is to help in the description of the phenomenon of change in itineraries by higher education students. The analysis is performed based on empirical data generated at UAB in 2012 and based on contextual - socio-demographic profile and background of the student - and motivational factors - the academic vocation, labor vocation, academic achievement, enabling conditions, employability, economic conditions, influence of friends, adaptive or opportunity strategies - that influence the decisions of the exchange students. The conclusions reflect on policies designed to maintain equity in access and permanence of students.
2013
316 - Sociologia. Comunicació
Universitat Autònoma de Barcelona
Itineraris formatius
Itinerarios formativos
Educational itineraries
Estudis superiors
Estudios superiores
Higher education
Factors dd'influència
Factores de influencia
Influencing factors
Política de beques
Política de becas
Grant policy
abandonament "pre-start"
Abandono "pre-start"
Pre-start drop-out
Equitat
Equidad
Equity
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
73 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
TFM_jcampuzanopunti.pdf 1.931 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem