dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Gallegos Díez, David |
dc.contributor.author |
Barca García, Carlos |
dc.coverage.spatial |
east=2.1734034999999494; north=41.38506389999999; name=Bas Catedral Apartments, Carrer de Duran i Bas, 7, 08002 Barcelona, Espanya |
dc.date |
2012-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18774 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Trànsit |
dc.subject |
City traffic -- Catalonia -- Barcelona |
dc.subject |
Traffic flow -- Computer simulation |
dc.subject |
Traffic engineering |
dc.subject |
Circulació urbana -- Catalunya -- Barcelona |
dc.subject |
Trànsit -- Intensitat -- Simulació per ordinador |
dc.subject |
Enginyeria del trànsit |
dc.title |
Modelització, anàlisi i validació del trànsit a les principals vies d’accés sud a la ciutat de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
La congestió a les carreteres suposa un greu problema per a la societat actual,
principalment per a aquells nuclis urbans massificats. I aquest problema deriva en diverses
conseqüències: temps perdut en congestions, accidents, contaminació, etc.
Aquest projecte planteja realitzar una representació del flux de vehicles i un anàlisi de les
principals vies d’accés sud a Barcelona. Per a dur-lo a terme es realitza un estudi,
modelització, simulació i validació de tots els paràmetres i variables que influeixen a l’hora
d’obtenir resultats i comprovar la validesa del model. Tot i que s’ha decidit estudiar dues
vies en concret, també s’ha realitzat un anàlisi preliminar d’unes altres vies per tal
d’extreure paral·lelismes i conclusions sobre les estudiades. També ajudarà a aquest fet
l’estudi de les vies no de forma independent sinó com apareixen a la vida real, relacionades
entre sí, per tal que tinguin orígens i finals de generació de fluxos comuns quan sigui
possible.
S’ha treballat amb les dades reals obtingudes per a un any sencer, però s’han seleccionat
les dades corresponents als dies laborables i la franja horària que comprèn el temps entre
les 7 i les 11 hores del matí, que es el tram més important d’augment de flux a la via. Tot i
així com la capacitat de la via no permetia arribar a un estat de congestió, com a
contrapartida, també s’ha estudiat el comportament de la via en un cas límit: quan degut a
la aparició d’un imprevist o accident aquesta arriba a un estat crític de capacitat i satura.
Finalment es realitza un estudi d’impacte ambiental comparant els dos estats de simulació.
Per realitzar tots aquests processos s’ha treballat amb diversos programes informàtics
destacant principalment Aimsun, que ha permès la construcció i simulació dels trams viaris
estudiats a partir de plànols a escala d’aquests trams en format Autocad.
Finalment s’han obtingut els resultats esperats: s’ha aconseguit validar la modelització de
forma correcta, s’han trobat els colls d’ampolla de les vies, s’han comparat les dues
situacions de simulació i ha quedat patent con afecta la simulació de saturació
negativament a la contaminació ambiental respecte a les emissions dels vehicles de la via
en condicions normals. |