Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/19923

The e-Portfolio for understanding the city
Franquesa Sànchez, Jordi; Moreno Sanz, Joan; Elinbaum, Pablo
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori; Universitat Politècnica de Catalunya. GRU - Grup de Recerca d'Urbanisme
Intervention on urban environments and the city in general terms requires, in addition to having a specific ability to read and understand it, the ability to find the proper answer that necessarily implies a subjective interpretation and a personal contribution of the architect in urban design. This paper, a work in progress, aims to show a new adaptation of an effective teaching strategy, the e-Portfolio, in order to ensure that studentsacquire specific and transversal competences needed to be able to address an urban project with a sufficient cognitive and instrumental background to undertake the urban complexity.
Peer Reviewed
Àrees temàtiques de la UPC::Urbanisme
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació
City planning -- Study and teaching (Higher)
Portfolios in education
E-Portfolio
Town planning
Architecture
Teaching Innovation
Urban Design
City
Urbanisme -- Ensenyament universitari
Portafolis en educació
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
WSEAS Press
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Franquesa Sànchez, Jordi; Moreno Sanz, Joan; Elinbaum, Pablo
Domingo Domingo, Carmen; Ferrer Forés, Jaime Jose; Rahola Aguadé, Víctor; Crosas Armengol, Carles; Galindo González, Julián; Franquesa Sànchez, Jordi; Sagarra Trias, Ferran; Goula, Maria
Franquesa Sànchez, Jordi