dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Compta Creus, Albert |
dc.contributor.author |
Cabrera i Oliver, Joan |
dc.date |
2012-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18518 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Mathematics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Sustainable development -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Sostenibilitat |
dc.subject |
Educació pel medi ambient |
dc.subject |
Competències bàsiques |
dc.subject |
Matemàtiques |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Escola verda |
dc.subject |
Agenda 21 Escolar |
dc.subject |
Matemàtica -- Educació secundària |
dc.subject |
Desenvolupament sostenible -- Educació secundària |
dc.title |
Ús de les matemàtiques per una educació a favor de la sostenibilitat medi ambiental |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El context econòmic actual és un obstacle per a l’obtenció d’escoles verdes i suposa un endarreriment en l’educació cap a la sostenibilitat. Les ajudes externes als centres són cada vegada més febles o nul·les, de manera que l’escola ha d’invertir els seus propis recursos per mantenir les iniciatives cap a un centre més sostenible i ecològic.
El present treball recull un conjunt d’activitats de matemàtiques adaptades al programa de l’assignatura que alhora s’adapten dins un currículum per treballar la sostenibilitat i les competències bàsiques. Això implica adequar activitats pràctiques relacionades amb l’energia, l’aigua, els materials, la mobilitat, els residus i la conscienciació, al currículum d’un curs de matemàtiques. Per tant s’introdueixen aquestes activitats dins d’unitats didàctiques tals com la trigonometria, l’estadística, els nombres reals, espai i forma, etc. així com la relació que pugui implicar amb altres matèries d’un curs.
El treball posa èmfasi sobre els tres objectius següents:
- Treballar les matemàtiques duent-les a camps més pràctics i de la vida quotidiana, en aquest cas relacionant-ho amb la sostenibilitat medi ambiental.
- Utilitzar dinàmiques educatives que treballin els valors que giren entorn la sostenibilitat; respecte, participació, eficiència, responsabilitat..., i alhora aportin resultats que millorin el funcionament i el compromís pel futur medi ambiental dels centres a partir de recursos propis donats els temps de crisi actuals. A més, donar recursos que permetin per exemple, recolzar distintius com el d’Escola Verda.
- Potenciar l’educació per les competències bàsiques tal i com dicta la legislació i com a valor afegit d’una educació cada vegada més centrada en els valors d’integració i cohesió social. |