dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Pérez Moya, Montserrat |
dc.contributor.author |
Vinaja Bernardó, Susana |
dc.date |
2012-06-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18515 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Web 2.0 |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Web 2.0 |
dc.subject |
Wiki |
dc.subject |
Treball cooperatiu |
dc.subject |
e-portafoli |
dc.subject |
Google Drive |
dc.subject |
Tecnologies |
dc.subject |
Web 2.0 |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Implementar els treballs en grup a l'assignatura de tecnologies a la ESO a través de l'entorn Web 2.0 i centrats en el programa Educat 1x1 |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En el context actual a l’educació secundària obligatòria, els estudiants han de treballar
cada vegada més de forma cooperativa en horari extraescolar. En ocasions els és difícil
coincidir en horari i espai per treballar. L’objectiu d’aquest treball és facilitar a l’alumnat
eines suficients per desenvolupar aquestes tasques a través de l’entorn web 2.0 a Internet
des de qualsevol lloc i a qualsevol hora.
Aquesta aplicació també permet al professor realitzar un seguiment i avaluació continuat
de l’alumnat i proporcionar una retroalimentació de les tasques desenvolupades. A més, el
treball en l’entorn web 2.0 permet a l’alumne documentar tot allò que ha aprés, les feines
que ha realitzat, la metodologia utilitzada, l’auto reflexió i l’auto aprenentatge, etc. i
publicar-ho per compartir-ho amb els companys i professors a través presentacions,
documents, fotografies, vídeos, etc.
La proposta presenta una programació d’activitats a desenvolupar durant els cursos de 1r
a 4t d’ESO per aconseguir els objectius fixats. El programari 2.0 es canviant i el docent ha
d’actualitzar la programació per adaptar-la als canvis amb major freqüència. El paper del
docent és molt important i ha de ser accessible a l’alumnat per donar suport en les tasques
virtuals que requereixen més temps que les tradicionals.
S’han dissenyat dos qüestionaris per avaluar la proposta un cop implementada. Un, que el
professor farà respondre als alumnes de 4t d’ESO i/o Batxillerat durant els anys
consecutius a la implantació amb l’objectiu de veure si hi ha canvis en la utilització de les
eines web 2.0. L’altre, per captar l’opinió del professorat involucrat en el projecte.
Cal destacar que aquesta proposta d’utilització de les aplicacions web 2.0 és fàcilment
aplicable a la resta de matèries de l’ESO, tant per treballs individuals com cooperatius. |