dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Murciano Toral, Diego |
dc.contributor.author |
Granado i Martín, Noemí |
dc.date |
2012-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18427 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació |
dc.subject |
Technology -- Study and Teaching (Secondary) |
dc.subject |
Problem-based learning |
dc.subject |
Espai |
dc.subject |
Comunicació |
dc.subject |
Aprenentatge basat en projectes |
dc.subject |
Treball cooperatiu |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Transversalitat |
dc.subject |
Contextualització |
dc.subject |
Aula Competències Entorn |
dc.subject |
Competències |
dc.subject |
Entorn |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària |
dc.subject |
Aprenentatge basat en problemes |
dc.title |
Espais Comuns: Estudi de la viabilitat de diversos projectes transversals i de millora de l'enton i els espais construïts d'un institut de l'Àrea Metropolitana de Barcelona a partir de la matèria de Tecnologia |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Quan en un centre, ens trobem amb un fracàs escolar del 50% i manca de motivació també
per part del professorat, es produeix l'oportunitat d'actuar, de provar noves maneres
d'ensenyar, per tal de resoldre els problemes plantejats i millorar els resultats.
El projecte ESPAIS COMUNS voldria oferir al centre eines per a la realització de tallers,
activitats i projectes en les que per un cantó el treball en grup tingui un paper destacat, i per
l'altre, la contextualització de l'ensenyament. Propostes en les que hi participin diversos
nivells i grups i, on es vinculin diverses matèries tenint però, en aquest cas, com a eix principal
la matèria de Tecnologia des de la seva vessant més aplicada.
Les propostes del projecte Espais Comuns voldrien fomentar el diàleg, la capacitat crítica
la comunicació, crear entre tota la comunitat educativa nous espais d'ensenyamentaprenentatge,
espais per viure i conviure, per créixer plegats alumnat i professorat i tenir
molt present la realitat que els envolta.
Una de les bases del treball serà l'espai edificat i els patis del centre: podem a través de la
millora de l'espai que habitem construir persones més vinculades amb la realitat, persones
més socials que estimin allò que fan, que respectin i donin valor a l'entorn, precisament
perquè és el seu entorn i perquè seran elles i ells qui l'hauran de construir?
El present Treball Final de Màster recull:
· el procés seguit per a l'anàlisi de la situació al centre estudiat;
· les opinions del professorat i de l'alumnat;
· un estudi dels espais del centre, i el seu ús actual;
· experiències transversals d'altres instituts i escoles;
· l'estudi de vint propostes (algunes desenvolupades en un annex) per aplicar al
centre estudiat agrupades en tres blocs diferenciats en base a una metodologia
pautada: (1) El nostre institut, (2) Comunicació-incomunicació, (3) A escena!; i,
finalment,
· un estudi de les variables que condicionarien l'aplicabilitat de cada proposta i uns
indicadors per fer-ne una valoració posterior (en un document annex). |