Abstract:
|
Aquest projecte tracta sobre l’estudi i disseny de un motor elèctric síncron
d’imants permanents de corrent continu (BDCM) de rotor extern, conegut també
com motor-roda.
Té com a objectiu ubicar-se dins de cada roda de un cotxe convencional per tal
de generar la seva motricitat de forma neta i sostenible, substituint així tot el pes
innecessari del motor de combustió i de la resta de components mecànics
innecessaris. A més de tenir la capacitat de recuperar energia de la frenada o de
les baixades funcionant com a generador. S’estudiarà els possibles avantatges de
la opció de motor triada tals com la reducció de pes de parts mecàniques o la
possible configuració de motricitat doble o quàdruple, segons s’ofereixi més
rendiment.
Al llarg del projecte es planteja l’elecció, el disseny, propietats, mesures i
simulacions del motor, ja que és l’objecte principal del projecte. Tot el que fa
referència a altres components que no siguin estrictament part activa del motor
es passaran per alt fent-ne l’esment just i necessari per el desenvolupament del
disseny. Així succeeix amb el control o les bateries per exemple. |