To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/18213

Planificació del Cicle Formatiu Grau Superior d’Administració (CFGS) de Sistemes Informàtics en Xarxa (ASIX) i del Mòdul Professional “Programació Bàsica” (M3).
De Arriba Bodelón, Jorge
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Sánchez Robert, Francesc Josep
El recent canvi de sistema educatiu del ja extint LOGSE a LOE, ha suposat un trasbals en molts centres educatius, degut a la imminent necessitat d’adaptar els continguts i els currículums a les noves directrius i exigències d’aquest canvi normatiu. Durant la meva experiència en la realització del Pràcticum, vaig poder comprovar que efectivament, la feina que comporta aquest trasbals normatiu, així com el poc temps disponible per fer-ne l’adaptació, suposa un problema per a molts dels docents al centre, i més concretament, pel Departament d’Informàtica de l’Institut Marianao, on encara conviuen cicles del ja antic model LOGSE amb la nova oferta formativa que proposen els cicles LOE. Així, vaig pensar que una bona oportunitat per tal de dotar d’utilitat al treball final de màster era la generació de tot aquesta adaptació de material, així com de l’organització d’algun dels seus mòduls. En el meu cas concret, m’he centrat en dos aspectes rellevants: primerament, la planificació del CFGS d’Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (ASIX), entrant a valorar tant el tema d’horaris, anàlisi del perfil professional i el currículum, metodologia, espais i recursos necessaris i distribució dels mòduls en els 2 anys que l’integren. En un segon terme, el treball entra a tractar sobre la programació del mòdul “M3-Programació Bàsica” d’aquest mateix cicle. Concretament, aquest mòdul, és d’impartició exclusiva a Catalunya, fet que provoca que no quasi no existeixin directrius ni informació sobre com plantejar-ho i poder dur a terme l’activitat completa d’un curs, on els alumnes que hi arriben, no tenen pràcticament coneixements previs. Així, s’ha programat el mòdul des dels seus primers passos (horari, distribució en nuclis formatius) fins aprofundir en el disseny dels tres tipus d’activitat pedagògica sobre el que hem basat l’aprenentatge dels alumnes: coneixements teòrics a través de classes magistrals exemplificades, pràctiques cooperatives i proves de nivell per tal de capacitar a tots els implicats en el mòdul, en la consecució de les capacitats tècniques i resultats d’aprenentatge necessaris.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Política educativa::Reforma educativa
Vocational education -- Curricula
Computer systems -- Vocational education
Planificació
ASIX
Programació
Informàtica
LOE
Unitat Formativa
Ensenyament
Aprenentatge
Formació professional -- Currículums
Sistemes informàtics -- Formació professional
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters