dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Moreno Eguilaz, Juan Manuel |
dc.contributor.author |
Garcia Diaz, Antonio |
dc.date |
2012-06-25 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18204 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Web-based instruction |
dc.subject |
LMS |
dc.subject |
Moodle |
dc.subject |
EVA |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
TIC |
dc.subject |
SGA |
dc.subject |
TAC |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Material didàctic -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Ensenyament virtual |
dc.title |
Materials didàctics per als continguts de l’assignatura de tecnologies de 3er d’ESO per a la plataforma Moddle |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Materials didàctics per als continguts de l’assignatura de tecnologies de 3er d’ESO per a la plataforma Moddle, pretén complementar el sistema tradicional d’ensenyament amb la incorporació de diferents activitats de diferents tipologies aprofitant un recurs, que fa relativament poc que el centre disposa, com és el sistema de gestió de l’aprenentatge (SGA) Moodle.
En la primera part d’aquest treball es fa una introducció a les diferents tipologies que existeixen al mercat sobre aquestes plataformes, explicant quines són les parts principals que els composen. Tot seguit es fa un anàlisi de les plataformes en general, a on es veuran els avantatges i inconvenients que tenen associats les mateixes a nivell d’usos i a nivell d’implantació. Un cop vistes les característiques generals d’aquests sistemes, s’analitzaran les tendències a nivell global i després a nivell estatal d’aquests tipus sistemes, tractant de fer les comparatives entre programari lliure i propietari. D’aquesta manera arribarem a l’estudi de la plataforma Moodle i de la seva implantació al nostre centre. En aquest apartat, veurem l’estudi de costos tant a nivell econòmic, formatiu del professorat i temporal de la seva implantació.
En la segona part d’aquest treball es plantejarà la situació de partida, com són els materials inclosos a la plataforma Moodle del centre. Per després prendre la decisió sobre els materials que voldrem desenvolupar d’entre moltes opcions. Així com posteriorment veurem el desenvolupament dels mateixos amb diferents eines que podem trobar al mercat, totalment lliures i gratuïtes, com poden ser Hot potatoes, JClic i eXe Learning. I a on finalment s’explicarà en detall els materials desenvolupats per a cada unitat didàctica o contingut del currículum de 3er d’ESO i la proposta en conjunt. |