Abstract:
|
El departament de tecnologia d’un centre està desenvolupant una metodologia de treball
per tal de millorar la motivació dels alumnes en la matèria, la qual encara no està recollida
de manera concreta en la seva programació.
La importància de motivar els alumnes de primer d’ESO s’ha considerat cabdal alhora
d’iniciar una dinàmica de treball positiva duradora en tot el nivell de l’ESO del centre en
qüestió.
En aquest treball de fi de màster es desenvolupa la programació didàctica adaptada a les
millores introduïdes pels professors del departament didàctic de tecnologia, alhora s’ha
triat i desenvolupat material per a l’alumne, consistent en fitxes per a les activitats
corresponents a la programació didàctica de la matèria de tecnologia de primer curs de la
ESO que està implementant els professors del departament didàctic.
Aquesta metodologia es centra en l’aprenentatge basat en projectes. El treball per
projectes orientat de manera que a l’aula taller es realitzen idees que han estat
presentades de manera teòrica, esdevenint el nexe comú de la matèria, ha resultat molt
motivador per l’alumnat.
La utilització d’aquests materials per part dels alumnes s’ha constatat com una millora en
el comportament i interès dels alumnes a l’aula taller de tecnologia, ja que augmenta molt
el nivell d’autonomia atès el seu coneixement de la situació. La concreció de la
programació didàctica en materials particularitzats per a l’alumnat millora tant el seu
rendiment acadèmic com la seva motivació per la matèria. Això fa que el professor pugui
estar per resoldre els aspectes més complicats o estar més pendent de la seguretat en la
utilització de maquinària.
La documentació resultant és important de cara a que futurs professors del departament
de tecnologia del centre puguin desenvolupar la programació de manera còmoda, utilitzant
un sistema que està donant molts bons resultats. |