dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Domingo Peña, Joan |
dc.contributor.author |
Augé Garcia, Anna |
dc.date |
2012-06-28 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18122 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Aprenentatge de llengües |
dc.subject |
English language--Study and teaching--Foreign speakers |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Anglès |
dc.subject |
Interdisciplinari |
dc.subject |
AICLE |
dc.subject |
Energies renovables |
dc.subject |
Anglès--Ensenyament--Estudiants estrangers |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Programació en llengua anglesa d'una unitat didàctica, en el marc d'una assignatura de l'àmbit de la tecnologia de les energies renovables a 2n ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Actualment, i cada cop més, l’ús de la llengua anglesa com a llengua de comunicació es fa
més present en un món tan globalitzat com el que vivim, i és cada cop més és una
exigència laboral i vital en la vida de qualsevol ciutadà.
Però la realitat és que molt poca gent està preparada per a utilitzar la llengua anglesa com
a llengua vehicular en el seu àmbit professional i/o personal. Aquesta situació es troba
present també en els centres escolars on molts alumnes acaben l’ensenyament secundari
obligatori amb un baix nivell en aquesta llengua.
Per a poder millorar aquesta situació es planteja un projecte basat en la immersió
lingüística i el treball interdisciplinari entre els departaments de tecnologia i anglès.
Aquesta proposta es planteja mitjançant la implementació d’una matèria optativa de
tecnologia utilitzant com a llengua vehicular l’anglès.
Durant la memòria s’han treballat diversos aspectes referents al plantejament d’aquest
projecte.
Per un costat es mostra la programació i planificació d’una matèria d’Energies Renovables
per a 2on d’ESO realitzada íntegrament en anglès. Aquesta matèria s’ha plantejat com un
optativa cursada en el tercer trimestre.
S’ha treballat també una unitat en concret d’aquesta matèria plantejada, creant tant el
material de l’alumne, del docent, el material d’aula i vocabulari adient a la unitat.
Finalment es troba una experiència d’intervenció de docència en anglès sobre aquest
mateix temari en un institut de secundària de Barcelona. Per a la realització d’aquesta
intervenció s’ha treballat conjuntament amb el departament d’anglès i de tecnologia del
centre.
Per a concloure s’ha de remarcar que gràcies a l’experiència d’intervenció s’ha pogut
analitzar i avaluar directament els resultats i opinions dels grans protagonistes de la nostra
feina, que són, els propis alumnes. |