To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/18099

Estudi comparatiu de les matemàtiques pre‐universitàries a diferents estats
Sancha Fernández, Cristina
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Brunat Blay, Josep Maria
Aquest treball consisteix en elaborar una anàlisi comparativa dels conceptes matemàtics que els estudiants, d’Anglaterra, Alemanya, Finlàndia, França i Espanya, adquireixen abans d’entrar a cursar carreres universitàries tècniques o científiques. Per tal d’assolir aquest objectiu en un primer moment s’ha dut a terme una descripció del sistema educatiu de cadascun dels estats. A continuació s’ha estudiat més a fons l’etapa d’educació postobligatòria i el currículum de les matemàtiques per a cada estat. Seguidament s’ha organitzat el currículum en quatre grans blocs (anàlisi, aritmètica i àlgebra, geometria i probabilitat i estadística) amb l’objectiu de poder-lo comparar. A partir d’aquesta comparació s’ha pogut veure que els blocs de geometria i probabilitat i estadística són els més heterogenis, mentre que els d’anàlisi i aritmètica i àlgebra són els que presenten majors diferències entre estats. Si parlem de temes concrets podem destacar que dins del bloc d’anàlisi, les integrals són comuns a tots els estats. Al bloc d’aritmètica i àlgebra destaquen les equacions i els sistemes. A geometria la geometria analítica i, finalment, a estadística i probabilitat l’estadística descriptiva i el càlcul de probabilitats són els blocs més comuns entre els diferents estats. Tot i així, els conceptes del currículum no són l’únic aspecte a tenir en compte i per això hem considerat el nombre d’hores impartides de matemàtiques, la tipologia d’exàmens per accedir a la universitat i l’edat en la que els alumnes trien què volen estudiar, entre d’altres. El treball dóna una visió de l’organització del sistema educatiu, en concret de les etapes pre-universitàries, de diferents estats i té la voluntat de contextualitzar en l’entorn europeu l’organització educativa catalana i espanyola immediatament anterior a la universitat, així com, més específicament, els currículums de matemàtiques d’aquesta etapa.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::Batxillerat
Mathematics -- Study and teaching
Sistemes educatius
Currículum
Etapa pre-universitària
Anglaterra
Alemanya
Finlàndia
França
Espanya
Similituds
Discrepàncies
Matemàtica -- Educació secundària
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters