dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Valverde Ruiz, Alfonso |
dc.contributor.author |
Olivares García, Francisca |
dc.date |
2012-06-27 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18104 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Technology--Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Vídeo |
dc.subject |
Multimèdia |
dc.subject |
Estadística |
dc.subject |
Motivació |
dc.subject |
Visual |
dc.subject |
Suport |
dc.subject |
Rendiment |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària |
dc.title |
El vídeo com a instrument didàctic a la secundària |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball fa referència a l’aplicació de les noves tecnologies audiovisuals a l’aula en
l’ensenyament de secundària. Tenint en compte que en l’actualitat el món que ens envolta
està ple d’imatges i tractem amb eines de comunicació on l’audiovisual és molt present,
com ara la televisió, el cinema, els telèfons mòbils i Internet. A la web podem trobar
fotografies i vídeos de qualsevol tipus d’informació que cerquem o trobem, disposem de
les eines web com youtube, facebook, twiter, wiki, blogs,... i sabem que són molt
utilitzades avui dia per la gent jove. Així, s’ha pensat que el fet de presentar i transmetre
informació per mitjans audiovisuals a l’aula pot servir per captar l'atenció de l’alumne i, per
tant, un mètode motivador d’ensenyament. A aquesta memòria es pot trobar una
investigació bàsica sobre la utilitat del vídeo com a eina de suport al docent en
l’ensenyament i la seva valoració com a millora del rendiment acadèmic dels alumnes.
El treball no tracta de l’aprenentatge o alfabetització en comunicació audiovisual, com a
matèria transversal dels estudis, sinó sobre l’aprenentatge amb audiovisuals.
Es fa referència als diferents tipus de presentacions (documentals, entrevistes, testimonis,
anuncis, ...) a què pot recórrer el docent de manera que s’adapti a la seva programació i
objectius curriculars a l’aula. En el treball s’han introduït dues presentacions amb activitats
complementàries per treballar amb els alumnes de la ESO després o abans de la
presentació. |