dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Martínez García, Herminio |
dc.contributor.author |
Molins Ollé, Marc |
dc.date |
2012-06-28 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/18071 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Construcció sostenible |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
Buildings--Energy conservation |
dc.subject |
Consommation durable |
dc.subject |
Eficicència energètica |
dc.subject |
Mesures de millora |
dc.subject |
Centre escolar |
dc.subject |
Futur professional |
dc.subject |
Aplicació web |
dc.subject |
Estudi energètic |
dc.subject |
Formularis |
dc.subject |
Fitxes de treball |
dc.subject |
Edificis -- Estalvi d'energia |
dc.subject |
Consum responsable |
dc.title |
Estudi Didàctic del Consum d’Energia i Millora de l’Eficiència Energètica en un Centre Escolar |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aprofitant el moment actual en el que l’eficiència energètica ha guanyat un pes molt
important dins de la societat, i que molts professionals del sector elèctric no compten amb
un bon coneixement del mateix. Formar nous professionals amb un bon coneixement
sobre la temàtica esmentada de ben segur aportarà un valor afegit als estudiants de cara
al seu futur professional i a la seva imminent entrada en el món laboral.
Per aquest motiu, el projecte proposat redacta una guia de seguiment –tan per l’alumnat
com per al professorat- per a la realització d’un estudi energètic del propi centre escolar
des d’una vessant didàctica. En la que els alumnes de formació professional de la família
d’electricitat/electrònica realitzen diferents activitats on adquireixen coneixements
d’eficiència energètica, recullen informació rellevant del consum d’energia del centre i
realitzen un acurat inventari tecnològic. Per, a partir d’aquesta informació els estudiants
puguin proposar una sèrie de mesures de millora per al centre i redactar un pla d’acció a
implantar pel centre.
El pla d’acció serà presentat en una exposició oral davant del director del centre el qual
prendrà consciencia de les mesures proposades per a la seva futura implantació a l’institut
(dins de les seves possibilitats).
El projecte, en consonància amb la guia, compta amb una aplicació web que permet
organitzar i gestionar el desenvolupament del treball durant tot el curs. Aquesta eina entre
altres avantatges atorga un canal de seguiment al professor durant tot el curs.
El projecte es du a terme en el mòdul del crèdit de síntesi de Cicles Formatius de Grau
Mig. |