To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10256/7775

Effect of Background, Attitudinal and Social Network Variables on PhD Students’ Academic Performance: A Multimethod Approach = Efecto de las variables personales, actitudinales y de red social en el rendimiento académico de los estudiantes de doctorado: un enfoque multimétodo
Coromina Soler, Lluís; Capó Artigues, Aina Maria; Guia, Jaume; Coenders, Germà
The aim of this paper is to predict the academic performance of PhD students understood as publications and presentations at conferences. MATERIALS AND METHODS: We use a multimethod approach, a quantitative web survey of PhD students and their supervisors and in-depth interviews. We surveyed all PhD students at the University of Girona (Spain) in their 4th and 5th year, who held either a PhD grant or a teaching position at the university. RESULTS: The explanatory variables of PhD performance are of three types: characteristics of the PhD students’ research groups understood as social networks, background variables and attitudinal characteristics. The quantitative analyses show the importance of some background and attitudinal variables like supervisor performance, having a grant, or motivation. The qualitative results show networking to be also important. Policy implications are drawn at country and university level. DISCUSSION: Policy implications are drawn at country and university level
El objetivo de este artículo es predecir el rendimiento académico de los estudiantes de doctorado entendido como publicaciones y presentacions en congresos. MATERIALES Y MÉTODOS: Usamos un enfoque multimétodo, una encuesta cuantitativa por internet de los estudiantes de doctorado y sus directores y entrevistas en profundidad. Encuestamos a todos los estudiantes de doctorado en la Universidad de Girona (España) en su cuarto o quinto año que tenían o bien una beca o tareas docentes en la universidad. RESULTADOS: Las variables explicativas del rendimiento son de tres tipos: características de los grupos de investigación de los estudiantes, entendidos como redes sociales, y características personales y de actitud. Los resultados cuantitativos muestran la importancia de variables personales y de actitud, como rendimiento de los directores, tener beca o motivaciones. Los resultados cualitativos muestran la importancia de las redes. DISCUSIÓN: Se explican las implicaciones en política académica a nivel estatal y de universidad
Rendiment escolar
Academic achievement
Estudiants universitaris
College students
Xarxes socials en línia
Online social networks
Tots els drets reservats
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Universidad de Navarra. Servicio de Publicaciones
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Coromina Soler, Lluís; Capó Artigues, Aina Maria; Coenders, Germà; Guia, Jaume
Capó Artigues, Aina Maria; Coromina Soler, Lluís; Ferligoj, Anuska; Matelic, Uros; Coenders, Germà
 

Coordination

 

Supporters