dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Construccions Arquitectòniques I |
dc.contributor |
Garrido Torres, Pablo |
dc.contributor.author |
Peñalta Catalán, Elena |
dc.coverage.spatial |
east=1.8207693099975586; north=41.72211629656214; name=Manresa, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2013-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/17987 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Arquitectura::Tipologies d'edificis |
dc.subject |
School buildings |
dc.subject |
Edificis escolars |
dc.title |
Centre d'educació infantil i primària a Manresa |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El projecte de l'Escola d'Educació Infantil i Primària de Manresa se situa en un solar entre mitgeres d'edificis residencials de fins a 6 plantes d'alçada, i amb una diferència de cota (entre el punt més alt i més baix) de 6,20 m. Dos dels tres carrers que envolten el solar tenen un pendent elevat (fins a un 20%), a més de força trànsit, ja que es tracta de vies que connecten amb carreteres comarcals. Per aquesta seguit de condicionants, el programa es distribueix en tres nivells: una planta baixa amb el gimnàs, la biblioteca i les instal•lacions, amb accés directe i independent des de la cota més baixa; una planta intermitja amb la cuina, el menjador i les aules infantils, amb accés des de la cota més alta del solar, i una planta superior amb les aules de primària. L'edifici consisteix en una malla d'aules i patis alternats (el mòdul dels quals té les dimensions més adequades per a les aules), de manera que es tanca sobre si mateix per evitar el soroll del trànsit i la visió directa de l'escola des dels edificis del voltant. La planta baixa s'adapta a la forma del solar i la seva coberta serveix com a pati principal del col•legi. L'accés principal es realitza a través del carrer amb menor trànsit i pendent, creant un espai de recepció. |