Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/210328

Adaptació d'itinerari d'educació ambiental i sensorial a la vall d'Alinyà
EducAmb (Grup de recerca); Mariné Rom, Joan; Riera Riera, Maria Rosa; Vert Roca, Cristina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències; Boada, Martí, 1949-; Duch Cortinas, Jordi; Rieradevall, Joan; Casacuberta Arola, Núria
Després d’analitzar el potencial de la muntanya d’Alinyà, s’ha observat que és un lloc idoni per desenvolupar activitats d’educació ambiental (EA). Per aquest motiu s’elabora un itinerari d’EA, part del qual és adaptat sensorialment. Havent analitzat els pros i contres de cada itine-rari ja descrit en la muntanya d’Alinyà s’ha escollit l’itinerari 3 que s’amplia fins a la zona de El Ribatell per aconseguir un dels objectius inicials: l’adaptació d’un itinerari d’EA per a persones amb mobilitat reduïda o discapacita-des. En el disseny de l’itinerari s’han inclòs tots els elements d’interès socio-ambiental més desta-cables de la zona, entre els quals es pot destacar els diferents tipus de boscos, aspectes geològics com el Roc de la Pena o els quatre grans rapi-nyaires que es poden trobar a la zona.
Después de analizar el potencial de la montaña de Alinyà, se ha observado que es un lugar idóneo para desarrollar actividades de educación ambiental (EA). Por éste motivo se elabora un itinerario de EA, parte del cual es adaptado sensorialmente. Una vez analizados los pros y contras de cada itinerario descrito en la montaña de Alinyà se ha elegido el itinerario 3 que se amplía hasta la zona de El Ribatell para conseguir uno de los objetivos iniciales: la adaptación de un itinerario de EA para personas con movilidad reducida o discapacitadas. En el diseño del itinerario se han incluido todos los elementos de interés socio-ambiental más destacables de la zona, entre los que destacan las distintas tipologías de bosques, aspectos geológicos como el Roc de la Pena o las cuatro grandes rapaces que podemos encontrar en la zona.
After analyzing the potential of the mountain of Alinyà, it has been observed that it is an ideal place to develop environmental education ac-tivities (EE). Departing from this, an EE itiner-ary has been devised, part of which is adapted to sensorial experience. Having examined the pros and cons of each of the already established itineraries through the mountain of Alinyà, itinerary 3, which extends itself until El Ribatell area has been chosen in order to achieve one of the initial goals: the adaptation of an EE route for people with re-duced mobility or disabilities. The most remarkable elements of socio-environmental interest in the area have all been included in the design of the itinerary. Among these, the different kind of woods, geological features such as the Roc de la Pena and the four big birds of prey found in this zone can be high-lighted.
2013-02
504 - Ciències del medi ambient
Educació ambiental -- Metodologia
Itineraris de la natura -- Alinyà (Vall)
Alinyà (Vall)
Alt Urgell (Catalunya)
Discapacitats, Sistemes de comunicació per a
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
95 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
PFC_EducAmb_resum.pdf 230.4 KB PDF Resum
PFC_EducAmb.pdf 5.739 MB PDF Projecte

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters