Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/18719

Twenty-five analogies for explaining statistical concepts
Behar, Roberto; Grima Cintas, Pedro; Marco Almagro, Lluís
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Estadística i Investigació Operativa; Universitat Politècnica de Catalunya. GRESA - Grup de recerca en estadística aplicada
The use of analogies is a resource that can be used for transmitting concepts and making classes more enjoyable. This article presents 25 analogies that we use in our introductory statistical courses for introducing concepts and clarifying possible doubts. We have found that these analogies draw students’ attention and reinforce the ideas that we want to transmit.
Peer Reviewed
Àrees temàtiques de la UPC::Matemàtiques i estadística
Statistics
Estadística -- Ensenyament universitari
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Tort-Martorell Llabrés, Xavier; Grima Cintas, Pedro; Marco Almagro, Lluís
Grima Cintas, Pedro; Marco Almagro, Lluís
Tort-Martorell Llabrés, Xavier; Grima Cintas, Pedro; Marco Almagro, Lluís
Marco Almagro, Lluís; Grima Cintas, Pedro; Tort-Martorell Llabrés, Xavier
Fontdecaba Rigat, Sara; Grima Cintas, Pedro; Tort-Martorell Llabrés, Xavier