Títol:
|
Citizen Science and marine community monitoring by video-cabled observatories: the OBSEA Citizen Science Project
|
Autor/a:
|
Río Fernandez, Joaquín del; Aguzzi, Jacopo; Hidalgo Castro, Alberto; Bghiel, Ikram; Manuel Lázaro, Antonio; Sbragaglia, Valerio; Sardà Amills, Francesc
|
Altres autors:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica; Universitat Politècnica de Catalunya. Centre de Desenvolupament Tecnològic de Sistemes d'Adquisició Remota i Tractament de la Informació (SARTI) |
Abstract:
|
The Citizen Science refers to the public participation
in scientific activities and research projects related with
environment and its biodiversity are taking advantage of new
technologies such us internet and mobile phones with recording
capabilities for an easy data collection and sharing.
In this paper, we presented a Citizen Science experience with
the OBSEA costal-cabled video-observatory, deployed in western
Mediterranean in 2009. A local biodiversity survey is going to be
conducted by citizens as generic non-experienced users, high-
school students, and amateur divers helping to identify and
classify fishes appearing within different digital products such as
time-lapse images and footages. Accordingly, we implemented a
protocol for the web-based species identification supervised by
scientists, in order to evaluate the different performances for each
group. |
Abstract:
|
Peer Reviewed |
Matèries:
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació::Processament del senyal::Processament de la imatge i del senyal vídeo -Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria agroalimentària::Ciències de la terra i de la vida::Biologia -Underwater imaging systems -Fish populations--Mediterranean Sea -Biological rhythms -Marine species diversity -Biodiversity research -Ocean bottom--Research -Comunicacions subacuàtiques -Ecosistemes marins -Fons marins -- Investigació -Observatoris |
Drets:
|
|
Tipus de document:
|
Article - Versió publicada Objecte de conferència |
Publicat per:
|
IEEEXPLORE
|
Compartir:
|
|