To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/17582

L'estadística als estudis de mercat
Olivella Bladé, Anna
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d’Estadística i Investigació Operativa; Pons Fanals, Ernest
Es veuen els passos a seguir per tal de realitzar un estudi de mercat. S'expliquen els diferents tipus d'estudi que es poden realitzar segons els objectius del client: estudis de concepte i tests de producte, estudis base, BPTO i conjoint, 5W's, U&A (usos i hàbits del consumidor). Es mostra la part analítica. En primer lloc el plantejament d'objectius, definició de qüestionari i disseny de la mostra. Després es veu el treball de camp, la preparació de la base de dades, consistència de les dades i ponderació. I per últim i amb més profunditat el tractament de les dades i els diferents tipus d'anàlisi segons els objectius que es busquen: regresions lineals i logístiques, anàlisi de correspondències, anàlisi factorial i clusters, i anàlisis conjoints i BPTO, explicant en quins casos s'utilitzen cadascun d'aquests anàlisis i què en podem obtenir.. El projecte proposa analitzar els passos a seguir en un estudi de mercat. Cal explicar els diferents tipus d'estudi que es poden realitzar segons els objectius del client: estudis de concepte estudis base, BPTO i conjoint, 5W's, U&A, etc... Il·lustrar la part analítica: plantejament d'objectius, definició de qüestionari i disseny de mostra, treball de camp, preparació de la base de dades i consistència de les dades. Finalment, el tractament de dades i els diferents tipus d'anàlisi segons objectius, explicant en quins casos s'utilitzen cadascun i què se'n pot obtenir
Àrees temàtiques de la UPC::Matemàtiques i estadística::Estadística matemàtica
Mathematical statistics
Estadística
Investigació de mercats
Estadística matemàtica -- Aplicacions
Classificació AMS::62 Statistics::62P Applications
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters