dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Construccions Arquitectòniques II |
dc.contributor |
Bosch González, Montserrat |
dc.contributor |
Peñaranda Ayllón, Angelina |
dc.contributor.author |
Gilberte Méndez, David |
dc.contributor.author |
Marcos Méndez, Omar Ruben |
dc.coverage.spatial |
east=2.096848413348198; north=41.38432294742801; name=Escola Isabel de Villena, 08950 Esplugues de Llobregat, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2012-10 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/17548 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Energies::Gestió de l'energia::Estalvi energètic |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Rehabilitació d'edificis |
dc.subject |
Buildings - Energy conservation |
dc.subject |
Energy conservation |
dc.subject |
Energia -- Estalvi -- Edificis |
dc.subject |
Edificis -- Estalvi d'energia -- Catalunya --Esplugues de Llobregat |
dc.title |
Estudis previs d’un centre docent de 1975, rehabilitació energètica, acondicionament acústic–tèrmic i pla de manteniment |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
II Premi del CAATEEB al millor Projecte Fi de carrera del curs 2012/13. |
dc.description.abstract |
limitació de la demanda com a eina fonamental en la intervenció d’edificis existents, combinant la
metodologia d’anàlisi in-situ, recollida de dades, termografia i simulació tridimensional amb eines
informàtiques, per tal d’obtenir dades objectives a l’hora de crear propostes de millora que cerquin la
resolució de les problemàtiques diagnosticades i que amb aquestes es fomenti minimitzar l’impacte
negatiu intrínsec dels processos constructius salvaguardant el medi ambient.
L’edifici objecte d’estudi, actualment i des de la seva construcció a Esplugues de Llobregat el 1975 ha
estat dedicat a l’ús docent (sector terciari). El Centre escolar Isabel de Villena du 37 anys d’exercici i
encara que per diferents motius ha tingut varies reformes(1) podem dir que no progressa
adequadament, ja que les deficiències analitzades obstaculitzen la qualitat del propòsit lectiu.
Edifici aïllat a parcel·la, va ésser concebut per poder aprofitar al màxim la il·luminació i ventilació
natural mitjançant la seva forma i orientació, fins i tot al soterrani. D’altra banda, la construcció
tradicional emprada, les tècniques, procediments i sistemes resolts d’ençà, avui originen greuges i
disconformitats, sobretot quan volen continuar desenvolupant l’activitat docent amb normalitat i assolir
estàndards de baix consum energètic, contribuint en el propòsit comú de la reducció d’emissions de
gasos d’efecte hivernacle com el CO2.
Aquest estudi és un clar exemple de que la manca de previsió en fase de projecte i construcció vers les
posteriors etapes de manteniment i ús de les instal·lacions desemboca en problemàtiques de caire
decisiu durant l’etapa d’explotació de l’edifici i les possibles rehabilitacions escaients. Estalviant en
partides importants com l’aïllament, s’augmenta la demanda, la ineficiència i substancialment els costos
energètics, i d’altra banda afavorim l’augment de la contaminació al dependre de fonts energètiques no
renovables.
Amb el desig de guiar el procés de transformació cap a un centre escolar més sostenible, millorant la
vida útil de l’edifici i el confort dels usuaris, plantegem aquest projecte que es centrarà en:
· L’estudi previ de l’edifici i la seva tipologia constructiva, creant i actualitzant la
documentació gràfica que fins ara era inexacta o inexistent.
· Anàlisi dels paràmetres d’ús de les instal·lacions, de consum i de demanda energètica.
· Estudi dels paràmetres de confort acústic i tèrmic.
· Propostes de rehabilitació energètica, acondicionament acústic – tèrmic i manteniment |
dc.description.abstract |
Award-winning |