Aquest projecte té com a finalitat analitzar les necessitats de personal d’una empresa multinacional
del sector de la consultoria.
Per tal de poder arribar a determinar les necessitats reals d’aquest estil de companyies s’han realitzat
diversos estudis, tant a curt com a llarg termini, per poder obtenir un model de previsió o, si més no,
entendre en quins escenaris es trobarà la consultora en el moment de decidir respecte les seves
necessitats de plantilla.
Aquest projecte s’ha realitzat de manera independent de cap empresa, tot i que s’han aprofitat els
coneixements adquirits en el sector de la consultoria per tal de poder-lo dur a terme.
Primerament es donarà una visió general de les característiques del món de la consultoria per
entendre quines particularitats s’hauran de tenir presents. Es parlarà de l’estructura i el funcionament
de les empreses del sector per així, després, entendre com s’organitzen.
Un cop comprès, es procedirà a l’anàlisi d’un cas tipus. L’anàlisi parteix de la informació que el
personal de l’empresa introdueix quinzenalment sobre les hores de treball realitzades i les que s’han
dedicat a un projecte específic i que són susceptibles de ser facturades als clients.
Analitzant les dades obtingudes de la plantilla d’una consultora que es posarà com a exemple, es farà
l’estudi a curt, mig i llarg termini d’aquestes dades amb l’objectiu de determinar quines seran les
necessitats de personal.
L’estudi a curt termini indica a la consultora quina és la situació actual de la plantilla, pel que fa la
relació d’altes i baixes. Es realitza mensualment i s’usa per resoldre incidències puntuals.
En canvi, l’estudi a mig termini es realitza trimestralment i dóna una visió sobre el funcionament
econòmic de la consultora.
L’estudi a llarg termini, que abraça dades de més d’un any, és l’eina que usen les consultores per
planificar la capacitat de cada delegació. L’objectiu de l’estudi a llarg termini és calcular una ràtio
econòmica, per posteriorment, analitzar la seva evolució en el temps.
Com a culminació de la utilitat dels anteriors estudis, s’analitzen un seguit de possibles escenaris que
depenen de dues variables. La primera és l’evolució de la ràtio econòmica trobada a partir de l’estudi
a llarg termini. I la segona és una previsió de clients. |