To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/33762

Pedagogia líquida per a una educació sòlida: a propòsit de Bauman
Prats Gil, Enric
Universitat de Barcelona
Si un fenomen expressa rotundament la tensió mostrada per la citació de capçalera aquest és, sens dubte, el cas de l"educació. I segurament encara més la seva reflexió acadèmica: la pedagogia. La crisi de la pedagogia, si n"hi ha, és una crisi de creixement, d"expansió, com la del capitalisme. La dificultat per escatir, amb una certa fiabilitat, allò que és recomanable d"allò refusable, prové sens dubte del pecat original de la pedagogia: no és fàcil alhora dir missa i tocar la campana. La clara identificació, per confusió, entre l"objecte i el subjecte de la pedagogia fa complexa aquesta tasca. En altres paraules, ens intuïm capaços alhora d"explicar i de disposar, de descriure i de prescriure; creiem que podem combinar una funció explicativa, d"anàlisi de la realitat, amb una funció normativa, de caràcter ordenador. I no ens adonem que la descripció ja és valoració en si mateixa. Només descrivim allò a què donem un «cert» valor.
Pedagogia
Educadors
Educació
Postmodernitat
Pedagogy
Educators
Education
Postmodernism
cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 2004
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
ICE Universitat de Barcelona
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters