dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Roldán Pastor, Alberto |
dc.contributor.author |
Roig Lozano, Jordi |
dc.contributor.author |
Arroyo Feixas, Òscar |
dc.date |
2012-01-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/16921 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles |
dc.subject |
Vehicles -- Design and construction |
dc.subject |
Vehicles -- Disseny i construcció |
dc.title |
Disseny i fabricació d'un tricicle de muntanya motoritzat |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte es presenta el disseny del xassís per a un tricicle de muntanya i el seu basculant en la part posterior. La funció del qual serà transmetre les forces dels impactes de les rodes posteriors mitjançant un amortidor. La configuració del tricicle serà d’una roda davantera del tipus mountainbkie i dues posteriors del tipus miniquad de diàmetres inferiors. El quadre disposarà de la ubicació per al motor i combustible a més d’un sistema integrat de suspensió posterior i anterior que el farà molt més polivalent en terrenys abruptes.
Aquest disseny es durà a terme mitjançant el programa Solid Works, que permetrà dibuixar-lo i obtenir una simulació dels esforços molt semblant al reals.
La idea principal d’aquest projecte, és doncs, construir un primer prototip que permeti realitzar les proves pertinents abans de fabricar el disseny definitiu per a la seva posterior i possible comercialització. Cal destacar a més que el ús del tricicle serà del tipus convencional per a la pràctica en terrenys oberts y camins transitables. |