Abstract:
|
En el següent projecte es busca la millora de la eficiència enèrgetica en un
automòbil actual de combustió interna y l’estalvi de consum de combustible.
Per a assolir aquests objectius, treballarem amb mòduls termoelèctrics
d’efecte Seebeck, capaços de generar energía elèctrica només amb la
diferència de calor entre les dues cares del mòdul. Com que bona part de
l’energia que s’allibera a la combustió es dissipa a l’exterior en forma de
calor en el sistema d’escapament del cotxe, aquest projecte mira de
aprofitar aquesta calor per a generar energia elèctrica gràcies als mòduls y
poder alimentar el sistema elèctric del cotxe sense necessitat d’alternador.
S’ha realitzat un diseny que pugui aprofitar al màxim aquesta calor, s’ha
adaptat un tram del sistema d’escapament per a poder col·locar el màxim
nombre de mòduls y que el conjunt sigui compatible amb el funcionament
normal de l’automòbil. Un cop seleccionat el diseny i el mòduls més
productius, s’han realitzat càlculs de potència generada y de posible estalvi
de carburant. Els resultats compleixen ampliament els objectius proposats, i
més tenint en compte que l’eficiència d’aquesta tecnologia està al voltant
del 5%. L’investigació en nous materials termoelèctrics més eficients ha de
ser la clau per a poder obtenir uns resultats excepcionals. |