Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10230/20188

Herramienta de autoría para la creación de juegos basados en puzles
Carreño Cid, Miguel Angel
Escola Superior Politècnica. Estudis d'Informàtica; Melero Gallardo, Javier
L'aprenentatge basat en jocs facilita el millor enteniment de conceptes, aportant entorns estimulants on poder aprendre d'una manera diferent a l'actual. Alguns dels avantatges més destacables són, per exemple, que els jocs fomenten la capacitat dels jugadors per comunicar-se i interactuar entre si. D'altra banda també poden ajudar a pensar de manera critica quan tenenque establir vincles entre la vida virtual i la real, estimulant-los a intentar trobar la solució diferents maneres. Malgrat això, hi ha una escassetat d'eines que permetin als professors poder crear els seus propis jocs educatius.Per donar solució a aquest problema s'ha dissenyat un model conceptual que defineix els elements necessaris perquè professors puguin dissenyar els seus propis jocs educatius basats en puzles. En aquest PFC ens centrarem en el disseny i implementació d'una eina d'autoria que generi els documents d'acord amb aquest model conceptual. En concret, aquesta eina d'autorias'encarregarà de demanar la informació necessària per poder realitzar la creació del joc, de manera que qualsevol persona que tingui o no habilitats de programació, tingui una petita eina que li guiï pas a pas i li generi els arxius necessaris per a la creació d'aquests jocs. D'altra banda, donada els avantatges de l'ús d'estàndards educatius en sistemes d'e-learning, destacar queaquesta eina d'autoria és conforme a l'especificació d'IMS Learning Design (IMS LD). És per això que, com a resultat, l'eina s'encarrega d'emmagatzemar la informació necessària per després processar-la i generar els arxius corresponents a IMS LD per definir el flux d'activitats dels jocs, i els arxius corresponents al model conceptual que defineix els mecanismes de comportamentdels puzles associats a les activitats.
El aprendizaje basado en juegos facilita el mejor entendimiento de conceptos, aportando entornos estimulantes donde poder aprender de una manera diferente a la actual. Algunas de sus ventajas más destacables son por ejemplo que los juegos fomentan la capacidad de los jugadores para comunicarse e interactuar entre sí. Por otro lado también pueden ayudar a pensar de maneracrítica cuando tienen que establecer vínculos entre la vida virtual y la real, estimulándolos a intentar encontrar la solución de diferentes maneras. A pesar de ello, hay una escasez de herramientas que permitan a los profesores poder crear sus propios juegos educativos.Para dar solución a este problema se ha diseñado un modelo conceptual que define los elementos necesarios para que profesores puedan diseñar sus propios juegos educativos basados en puzles. En este PFC nos centraremos en el diseño e implementación de una herramienta de autoría que genere los documentos acorde con dicho modelo conceptual. En concreto, esta herramienta de autoría se encargará de pedir la información necesaria para poder realizar la creación del juego, de modo que cualquier persona que tenga o no habilidades de programación, tenga una pequeña herramienta que le guie paso a paso y le genere los archivos necesarios para la creación de estos juegos. Por otra parte, dada las ventajas del uso de estándares educativos en sistemas de e-learning, destacar que esta herramienta de autoría es conforme a la especificación de IMS Learning Design (IMS LD). Es por ello que, como resultado, la herramienta se encarga de almacenar la información necesaria para luego procesarla y generar los archivos correspondientes a IMS LD para definir el flujo de actividades de los juegos, y los archivos correspondientes al modelo conceptual que define los mecanismos de comportamiento de los puzles asociados a las actividades.Por lo tanto, en este PFC nos centramos en diseñar, crear y evaluar una herramienta de autoría web donde los usuarios, en nuestro caso el profesorado, puedan diseñar de un modo simple y sencillo, juegos basados en puzles, todo esto sin necesidad de tener muchos conocimientos sobre el ámbito de la informática.
06-2012
Jocs educatius
Simulació, Mètodes de
Interacció persona-ordinador
62 - Enginyeria. Tecnologia
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Mostra el registre complet del document